Podsumowanie "Lektur wszech czasów"
20 czerwca br. w 11 dziennikach regionalnych Orkla Press Polska i 6 Polskapresse zakończyła się kolekcja książek 'Lektury wszech czasów'.
Najwięksi wydawcy regionalni w Polsce wydali w sumie 40 lektur szkolnych w nakładzie ponad 6 mln egzemplarzy.
Jak podano w komunikacie kolekcja książkowa „Lektury wszech czasów” była pierwszą inicjatywą dwóch grup wydawniczych – Polskapresse i Orkla Press Polska. Rozpoczęła się 6 września 2005 roku „Panem Tadeuszem”, a zakończyła 20 czerwca br. „Ludźmi bezdomnymi”. Początkowo planowano kolekcję na 15 książek, do końca grudnia 2005 roku. Jednak duże zainteresowanie czytelników spowodowało, że wydawcy postanowili kontynuować kolekcję. Łącznie seria objęła 40 książek. Lektury dołączane były do wtorkowych wydań dzienników Polskapresse (Dziennik Zachodni, Dziennik Bałtycki, Dziennik Łódzki, Gazeta Krakowska, Słowo Polskie Gazeta Wrocławska, Głos Wielkopolski) i Orkla Press Polska (Dziennik Wschodni, Echo Dnia, Gazeta Codzienna Nowiny, Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, Gazeta Współczesna, Głos Koszaliński, Głos Pomorza, Głos Słupski, Głos Szczeciński, Nowa Trybuna Opolska, Tygodnik Ostrołęcki). Dziennik z książką kosztował 3,5 zł plus cena gazety.
Kolekcji towarzyszyła kampania reklamowa prowadzona na poziomie regionalnym i ogólnopolskim. Po raz pierwszy prasa regionalna promowana była w mediach ogólnopolskich. Reklamy kolekcji pojawiły się w telewizji ogólnopolskiej – w TVP1 i Polsacie. Regionalne wersje spotów emitowane były także w TVP3. W kampanii wykorzystywano także regionalne i lokalne stacje radiowe oraz autopromocję na łamach 17 dzienników. Kolekcja została przygotowana we współpracy z wydawnictwem Horyzont z Krakowa, kampanię opracował Yapan.
Kolekcja była pierwszym wspólnym przedsięwzięciem dwóch wydawnictw. Obecnie grupy wydawnicze Orkla Press Polska i Polskapresse współpracują na płaszczyźnie redakcyjnej i społecznej realizując kampanię społeczną „Szkoła bez przemocy”.
Dołącz do dyskusji: Podsumowanie "Lektur wszech czasów"