PMPG szuka inwestora dla „Filmu”. Rozważa jego sprzedaż
Platforma Mediowa Point Group rozpoczęła poszukiwania inwestora dla wydawanego przez siebie miesięcznika „Film”. Nie wyklucza też sprzedaży magazynu.
- Działamy zgodnie ze strategią rozwoju grupy. Pierwszym krokiem były zmiany w magazynie „Film” - i te zmiany przeprowadził Tomasz Raczek, który od października jest redaktorem naczelnym tytułu i dzięki któremu „Film” zyskał nowe oblicze - zarówno w druku, jak i w mediach społecznościowych - mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG. Wtedy też wydawanie filmu przejęła zależna od PMPG spółka Film Point Group.
Teraz celem spółki jest rozwój „Filmu” w nowych mediach, mowa m.in. o serwisie wideo na żądanie. - Z punktu widzenia PMPG, budowa i promocja od podstaw własnych rozwiązań technologicznych w tym zakresie zajęłaby zbyt dużo czasu i wymagałaby wysokich nakładów, dlatego PMPG zależy przede wszystkim na znalezieniu inwestora lub partnera technologicznego, z którym marka „Film” będzie się rozwijać właśnie w tym obszarze - podano w komunikacie.
- W pierwszej kolejności skierowaliśmy zapytania do firm, które taką technologią dysponują i które mogą być zainteresowane joint-venture z marką „Film”, takich jak Iplex, Cineman, Helios czy Filmweb - wyjaśnia Lisiecki. Dodaje, że nie wyklucza również możliwości sprzedaży magazynu - oferta kierowana jest do podmiotów z rynku wydawniczego działających w segmencie kultury.
>>> „Uważam Rze” o 77 proc. w dół. Ostro traci też „Wprost”
Doradcą PMPG w procesie poszukiwania inwestora dla marki „Film” jest Jerzy Szulwic, w przeszłości prezes Wydawnictwa Zwierciadło i wiceprezes Wydawnictwa Bauer. Obecnie zasiada on w radzie nadzorczej AWR „Wprost”, spółki zależnej od PMPG.
Magazyn „Film” jest najstarszym polskim magazynem poświeconym szeroko pojętej tematyce filmowej. Wydawany jest od 1946 roku.
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Filmu” w 2012 roku wyniosła 16 886 egz. (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: PMPG szuka inwestora dla „Filmu”. Rozważa jego sprzedaż
Przy okazji udostępniam apel uzytkowanika, który znalazłem gdzieś w komentarzam pod innym newsem, z którym się utożsamiam w 100%:
Gdyby ktoś jeszcze zapomniał cofnąć lajka dla Uważam Rze na facebooku, to przypominam: wchodzimy na profil "Uważam rze" na fejsie (https://www.facebook.com/tygodnikuwazamrze , również możemy to samo zrobić z innymi tytułami wydawnictwa Hajdabombera: Rzeczpospolita, Przekrój), klikamy na górze przycisk, gdzie pisze "lubisz to" rozwinie się lista, zjedź na dół i kliknij "nie lubie" ;)” To wszystko.
Osobiście nie chcę, po tym co się wydarzyło wokół wydawnictwa Gremi Media (dawna Presspublica) oraz osoby Hajdabombera, aby to coś zaśmiecało moja tablicę. Na znak sprzeciwu każdy kto popiera akcję, oprócz niekupowania gazet wydawanych przez Hajdamombera cofa kliknięcia "lubię to" na fejsbuku dla tytułów wydawanych przez tego pana. Dziękuję.
Nie dla H-Bombera !