Paramount+ ma 36 mln subskrybentów
Serwis streamingowy Paramount+, należący do ViacomCBS, na koniec pierwszego kwartału tego roku miał 36 milionów płacących użytkowników - podał nadawca. Skorygowany zysk kwartalny ViacomCBS wyniósł 961 mln dolarów, co stanowi wzrost o o 39 proc.
Jak podał w komunikacie ViacomCBS, w pierwszym kwartale tego roku Paramount+ zyskał 6 milionów nowych subskrybentów - to więcej niż prognozowali analitycy z Wall Streat, którzy szacowali wzrost na poziomie 4,8 mln nowych subskrybentów.
Paramount+ przyciągał nowych użytkowników transmisjami sportowymi i specjalnymi na żywo (Super Bowl, turniej NCAA, Liga Mistrzów UEFA), wywiadem Oprah z Meghan i Harrym oraz transmisją nagród Grammy. Klienci wykupywali dostęp także ze względu na także treści dla dzieci, w tym programy z uniwersum SpongeBob i iCarly, oraz oryginalne treści, w tym "The Stand i Star Trek: Discovery" i programy Nickelodeon.
W górę zyski ViacomCBS
W pierwszym kwartale roku ViacomCBS odnotował wzrost przychodów reklamowych o 21 procent rdr., do 2,68 miliardów dolarów. Przychody ze streamingu w raportowanym okresie wzrosły o 65 procent do 816 milionów dolarów, a z afiliacji o 5 procent do 2,08 miliardów dolarów. Łącznie przychody kwartalne ViacomCBS wzrosły o 14 proc. do 7,41 mld dolarów.
Zysk netto z działalności w pierwszym kwartale 2021 roku wzrósł o 79 proc. do 899 mln dolarów, a skorygowany zysk wzrósł o 39 proc. do 961 mln dolarów.
Paramount+ rozwijany od marca
Serwis streamingowy Paramount+ został uruchomiony przez ViacomCBS 4 marca tego roku. Platforma opiera się na trzech filarach - transmisjach sportowych na żywo, programach informacyjnych oraz bogatej ofercie rozrywkowej - filmach, serialach, dokumentach i programach dla dzieci. W USA, Kanadzie i Ameryce Łacińskiej zastąpił istniejącą usługę strumieniową CBS All Access. 25 marca ruszył w krajach skandynawskich, w połowie tego roku zadebiutuje w Australii.
Na koniec 2022 roku Paramount+ ma być już dostępny na 45 rynkach.
Paramount+ w USA dostępy jest w dwóch pakietach cenowych. Za 4,99 dol. miesięcznie (wersja dostępna od czerwca, z reklamami), użytkownik otrzyma dostęp do ligi NHL i wybranych transmisji sportowych na żywo, kanały CBS News i CBSN oraz pakiet rozrywki, na który składa się 30 tysięcy odcinków seriali, programów, dokumentów, reality shows i filmów. W pakiecie premium za 9,99n dol. nie będą pojawiały się reklamy, dodatkowo dostępnych będzie więcej kanałów telewizyjnych i transmisji sportowych na żywo, a także rozszerzone opcje z pakietu informacji i rozrywki.
Dołącz do dyskusji: Paramount+ ma 36 mln subskrybentów