ViacomCBS chce 3 mld dolarów ze sprzedaży akcji. Pieniądze na oryginalne treści w Paramount+
Koncern medialny ViacomCBS zapowiedział sprzedaż własnych akcji za łączną kwotę 3 mld dolarów. Pozyskane w ten sposób środki mają zostać przeznaczone na produkcję oryginalnych treści nadawcy, głównie w jego nowym serwisie streamingowym Paramount+. Według zapowiedzi w najbliższych latach budżet na ten cel będzie wynosił 5 mld dolarów rocznie.
Medialny koncern ViacomCBS powstał pod koniec 2019 r. z połączenia firm CBS i Viacom. Prezesem nowego podmiotu została Shari Redstone, córka medialnego magnata, który zmarł w sierpniu ub.r.
W 2020 r. przychody ViacomCBS wyniosły 25,28 mld dol. w porównaniu z 26,99 mld dol. w 2019 r. To spadek o 6 proc. w ujęciu rocznym. Za to w samym czwartym kwartale 2020 r. koncern odnotował wzrost przychodów na poziomie 3 proc., one wyniosły 6,84 mld dol. Zysk netto z działalności operacyjnej w ub.r. wyniósł 2,3 mld dol., co jest wynikiem o 27 proc. gorszym niż w roku 2019, kiedy koncern zarobił 3,17 mld dol.
Czytaj także: MTV Global nowym kanałem ViacomCBS, nadawca czeka na udzielenie koncesji
3 mld dolarów ze sprzedaży akcji
4 marca 2021 r. ViacomCBS uruchomił serwis streamingowy Paramount+. Platforma opiera się na trzech filarach - transmisjach sportowych na żywo, programach informacyjnych oraz bogatej ofercie rozrywkowej - filmach, serialach, dokumentach i programach dla dzieci. W Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Ameryce Łacińskiej Paramount+ zastąpił usługę o nazwie All Access. W USA dostęp do nowego serwisu na miesiąc kosztuje 4,99 dol. w wersji podstawowej i 9,99 dol. za opcję premium.
ViacomCBS stawia także na rozwój oryginalnych treści, przede wszystkim na potrzeby Paramount+. Koncern zapowiada, że do 2024 r. będzie wydawał na ten cel kwotę 5 mld dol. rocznie.
Teraz ViacomCBS ujawnił skąd m.in. zamierza pozyskać środki na własne produkcje. Firma zapowiedziała sprzedaż własnych akcji o łącznej wartości 3 mld dol.
Według planu pakiet wart 2 mld dol. będą stanowiły akcje klasy B koncernu, zaś miliard dol. to wartość wystawianych na rynek akcji klasy A.
Czytaj także: Małgorzata Kościuk senior managerem retail & licencing w ViacomCBS CEE
Ostatnio udziały ViacomCBS na giełdzie wykazują tendencję wzrostową, choć ulegają wahaniom. We wtorek jeden udział ViacomCBS kosztował 91,25 dol., podczas gdy w poniedziałek cena za akcję wynosiła ponad 100 dol.
Na razie nie wiadomo przez kogo zostaną przejęte zaoferowane przez ViacomCBS akcje. Wśród chętnych wymienia się m.in. bank Morgan Stanley oraz fundusz J.P. Morgan Chase.
ViacomCBS poinformował, że w 2020 r. serwisy streamingowe koncernu (Showtime, All Access, BET+, Pluto TV) miały w sumie 29 mln użytkowników. Według planów koncernu do 2024 r. ich liczba ma wzrosnąć globalnie do poziomu od 65 do 75 mln.
Dołącz do dyskusji: ViacomCBS chce 3 mld dolarów ze sprzedaży akcji. Pieniądze na oryginalne treści w Paramount+
https://binance.com/en/register?ref=21890971