Ooo! Gary pójdą w las?
Kampania agencji Publicis dla TEFAL'u
Przepisy kulinarne w reklamie? Dlaczego nie? Agencja Publicis rozpoczęła kampanię dla parowarów i frytownic firm TEFAL. W treści reklam parowarów znalazły się przepisy kulinarne na m.in. takie potrawy, jak: wieprzowina z czerwoną kapustą, morelami i rodzynkami, czy udka kurczaka po hiszpańsku. Reklamy pojawiły się w magazynach dla kobiet oraz poradnikach kulinarnych. Grupę docelową stanowią osoby zajmujące się gotowaniem i dobrze zarabiające.
Prowadzona kampania ma charakter edukacyjny. Opracowane przez Publicis ogłoszenia składają się w dużej części z treści wyjaśniającej działanie i zalety reklamowanych produktów. Teksty są opatrzone packshotami oraz logiem producenta.
Reklama frytownic dotyczy produktu o nazwie TEFAL Snack Oleoclean FA 7000. Zatytułowano ją: "Czysta przyjemność smażenia". Zwraca uwagę na takie cechy produktu, jak: system automatycznego filtrowania oleju pozbawiającego go szkodliwych dla zdrowia nieczystości, dzięki czemu można go powtórnie wykorzystać, prostotę obsługi i bezpieczeństwo dzieci. Ogłoszenia pojawią się m.in. w pismach: Przyjaciółka, Kulinarny Atlas Świata, NAJ, Moje Gotowanie.
W przypadku parowarów reklama dotyczy modelu TEFAL Vitamin+ VC4003. Ogłoszenia mają formę graficzną przypominającą artykuł i są zatytułowane: "Witaminy ze smakiem". Tekst wyjaśnia, jakie są zalety gotowania w parowarze. W opisie pod zdjęciem produktu podano jego najważniejsze cechy, do których zaliczają się moc oraz pojemność. Treść reklam uzupełniają wspomniane wyżej przepisy kulinarne lub porady dotyczące gotowania. Ogłoszenia ukażą się m.in. w pismach: Viva!, Kuchnia, Kulinarny Atlas Świata, Claudia, Elle-Wokół Stołu. W każdym z pism do treści reklam dołączony będzie inny zestaw przepisów kulinarnych.
"Celem tej kampanii jest uświadomienie osobom zajmującym się gotowaniem, że istnieją urządzenia mogące z korzyścią dla zdrowia zastąpić tradycyjne patelnie lub garnki. Niemniej, żeby przekonać kogoś do skorzystania z nowinek technicznych potrzebna jest racjonalna argumentacja. Dlatego przygotowana kampania ma charakter edukacyjny. Chcemy uzbroić osoby zainteresowane tymi produktami w wiedzę ułatwiającą przełamywanie wewnętrznych oporów lub obaw przed skorzystaniem z czegoś nowego." - Powiedziała Katarzyna Hajduk z agencji Publicis i dodała: "Przygotowana kreacja jest także przykładem na reklamę posiadającą dodatkową wartość użyteczną dla czytelnika. Dzięki zawarciu w jej treści przepisów kulinarnych my przedłużyliśmy żywotność reklamy, a czytelnik dostał coś, co może mu wielokrotnie służyć."
Za planowanie i zakup mediów odpowiada agencja Brand Connection.
Dołącz do dyskusji: Ooo! Gary pójdą w las?