O 44 proc. wzrosły wpływy z reklam Grupy RMF
Polskie stacje radiowe w lipcu br. cennikowo zarobiły z reklam ponad 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej – mniej więcej o połowę – zwiększyły swoje wpływy reklamowe Grupa RMF i Polskie Radio.
W lipcu br. cennikowe przychody reklamowe polskich stacji radiowych – bez autopromocji – wyniosły 175,5 mln zł, co oznacza wzrost o 22,1 proc. w porównaniu z lipcem ub.r. – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. W minionym miesiącu wzrost wpływów reklamowych w radiu był więc jeszcze wyższy niż w I półroczu br., kiedy stacje „na papierze” zarobiły z reklam 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).
Liderująca w branży Grupa RMF w lipcu zanotowała cennikowe przychody reklamowe o 44,1 proc. wyższe niż rok wcześniej, a w przypadku Polskiego Radia ten wzrost wyniósł aż 53,6 proc. Eurozet „na papierze” zarobił z reklam 14,9 proc. więcej, a Agora więcej o 14 proc.. Natomiast wpływy reklamowe Grupy Radiowej Time - w skali roku - zwiększyły się o 0,4 proc..
Cennikowe wpływy reklamowe nadawców radiowych (bez autopromocji) | ||
VII.2010 | VII.2009 | |
Grupa RMF | 63 737 729 zł | 44 228 266 zł |
Eurozet | 40 700 566 zł | 35 419 213 zł |
Grupa Radiowa Time | 34 833 486 zł | 34 691 862 zł |
Agora | 19 982 229 zł | 17 523 820 zł |
Polskie Radio | 12 832 994 zł | 8 355 349 zł |
monitorowane stacje razem | 175 494 012 zł | 143 738 577 zł |
Dołącz do dyskusji: O 44 proc. wzrosły wpływy z reklam Grupy RMF