Nowy zarząd PSPR wyznacza nowe cele - mniej pijaru, więcej PR
Nowy zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations określił główne obszary swoich działań.
Wśród priorytetów znalazły się: poprawa wizerunku branży, wzmocnienie PSPR jako organizacji branżowej, zwiększenie nacisku na edukację praktyków oraz rynku w zakresie PR, a także poparte działaniami promowanie członków stowarzyszenia.
"Komunikacja pełni coraz ważniejszą i odpowiedzialną funkcję w polskich przedsiębiorstwach. Branża Public Relations zmaga się jednak z kryzysem wizerunkowym, wynikającym z niezrozumienia, bądź nadużywania, terminu PR dla określania nieetycznych praktyk - takich jak propaganda, czy manipulowanie sztucznie generowanymi wpisami na forach internetowych. Działania polityczne rozmaitych opcji przez przeciwników nazywane są "pijarowymi zagrywkami", obietnice "pijarowskim mydleniem oczu", a podszywanie się pod nieistniejących użytkowników na forach internetowych - budowaniem wizerunku. To rykoszetem odbija się na osobach, które profesjonalnie związane są z branżą PR. Takie szkalowanie należy piętnować, sam wizerunek branży natomiast najlepiej budować przez pokazywanie dobrych praktyk i tego, czym PR w rzeczywistości jest" - czytamy w komunikacie PSPR.
Jako jeden z priorytetów dla branży określona została także konieczność edukacji. "Żyjemy w dobie przełomu informacyjnego, gdzie coraz silniejszym głosem są media społeczne, gdzie komunikacja jest - siłą rzeczy - coraz bardziej polifoniczna i coraz trudniej się odnaleźć w tym pejzażu komunikacyjnym. Rzetelna edukacja praktyków PR, oparta na teorii i poparta doświadczeniem, stanowi wyzwanie dla tych, którzy z branżą związani są najdłużej i mają w swoim dorobku projekty dla rozmaitych podmiotów. Obecnie, gdy samo studiowanie Public Relations stało się zwyczajnie modne, wyłonienie tych, którzy po latach faktycznie będą mogli nazwać się profesjonalistami, jest zadaniem karkołomnym i wymaga określenia cech pożądanych i niepożądanych w branży już teraz. Taki cel przyświeca obecnej kadencji PSPR" - zapowiada nowy zarząd stworzyszenia.
Cele PSPR w latach 2011-2013:
- budowanie wizerunku branży (poprawienie relacji z mediami, wsparcie Rady Etyki Public Relations, reagowanie na sytuacje nadużywania terminu PR i łamania Kodeksu Etyki PR, wspieranie edukacyjnych projektów);
- wzmocnienie PSPR w branży (rozwój stowarzyszenia, poszerzenie bazy członków, projekty branżowe tj. konferencje, nagrody, kampanie);
- edukacja (stworzenie Karty Standardów Edukacyjnych, otwarcie Stowarzyszenia na projekty edukacyjne, wsparcie pracowników merytorycznych, naukowców, pomoc wydawnicza i promocyjna dla prac związanych z PR);
- promowanie członków stowarzyszenia (dostarczanie eksperckich wypowiedzi i materiałów dla mediów).
Dołącz do dyskusji: Nowy zarząd PSPR wyznacza nowe cele - mniej pijaru, więcej PR