Nowe badanie telewizji
AGB Group i Nielsen Media Research International- nowa międzynarodowa spółka badająca oglądalność telewizji
W dniu wczorajszym została ogłoszona decyzja o utworzeniu spółki joint venture przez AGB Group i Nielsen Media Research International, która będzie prowadziła badania oglądalności telewizji w 30 krajach pod nową nazwą AGB Nielsen Media Research. Dzięki temu porozumieniu zostaną połączone usługi z zakresu pomiaru oglądalności telewizji będące w ofercie firm: Kantar Media Research - właściciela AGB Group i Nielsen Media Research International. Porozumienie obejmuje wszystkie kraje dotychczasowej działalności obydwu firm za wyjątkiem Stanów Zjednoczonych, gdzie usługi związane z pomiarem oglądalności telewizji nadal będą dostarczane przez firmę Nielsen.
Rynki, na które dostarczają swoje badania AGB Group i Nielsen Media Research uzupełniają się. Najważniejsze z rynków objętych usługami badawczymi nowej spółki to: Australia, Chiny, Hong Kong, Włochy, Południowa Afryka i Wielka Brytania.
Podstawowymi zadaniami nowej spółki będą: opracowywanie wiodących technologii pomiaru oglądalności, obsługa klientów oraz globalne przygotowywanie i wdrażanie nowych przedsięwzięć. Globalny zasięg oraz wielonarodowa sieć obsługi klientów wniosą istotne korzyści dla klientów o zasięgu międzynarodowym (reklamodawców, agencji reklamowych i właścicieli mediów).
Nowa spółka będzie zatrudniała około 1800 osób. Zarząd nowej spółki będzie składał się w równej części z przedstawicieli koncernów Kantar i VNU, będącej macierzystą firmą Nielsena. W Zarządzie znajdą się: Eric Salama - Dyrektor Naczelny firmy Kantar i Michael P. Connors - Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny firmy VNU Media Measurement & Information. Zarządzanie operacyjne wykonywane będzie przez przedstawicieli AGB Group - Dr Alberto Colussi i Rolando Stalli.
Obecnie trwa ustalanie końcowych warunków oraz zatwierdzanie ich pod względem prawnym. Przewiduje się, że cała transakcja zostanie sfinalizowana w czwartym kwartale 2004 roku.
"AGB zawsze dążyła do tego, aby stać się światowym dostawcą usług z zakresu pomiaru oglądalności telewizji - inwestowanie w rozwój własnych technologii pomiaru, własnego oprogramowania do produkcji i analizy danych - osiągając wysoki jakościowy standard na wszystkich 18 rynkach, na których obecnie działa" - powiedział dr Alberto Colussi. "Aby osiągnąć prawdziwie światową pozycję, ważne było połączenie sił z Nielsen Media Research - spółką, która zaczęła badania oglądalności telewizji 50 lat temu. Postrzegam to jako wyjątkową okazję dla nas, aby stać się niezrównanym światowym ekspertem w branży oraz dać klientom niewątpliwe korzyści z powstania nowej spółki."
Dołącz do dyskusji: Nowe badanie telewizji