Nokia 1100 - najlepsza w elektronice konsumenckiej
Fińska komórka zwana pieszczotliwie "Penny" to obecnie najlepiej sprzedający się produkt elektroniki konsumenckiej na świecie.
Wymyślona w 2002 roku, w ciągu pięciu lat sprzedała się w około 200 mln sztuk (razem ze swoimi następcami, modelami 1101, 1108, 1110, 1110i i 1112). Model Nokia 1100 trafił na rynek w 2003 roku, trafiając doskonale w czas wzrostu na rynkach wschodzących, w tym na jednym z najbardziej obiecujących, w Chinach.
W elektronice konsumenckiej 200 mln sztuk to ilość wystarczająca na zajęcie pierwszej pozycji w rankingu. Niedawno Apple sprzedało 100-milionowy odtwarzacz serii iPod, na koniec minionego roku firma Sony sprzedała 115 mln konsol PlayStation 2, a poprzedni rekordzista Nokii, telefon opisywany symbolami 3310/3330 został sprzedany w 126 mln egzemplarzy (wyniku tego już nie polepszy bowiem od 2005 roku komórka nie jest już oferowana). Komórkowa konkurencja też została w tyle. Popularna Motorola Razr trafiła do około 50 mln odbiorców.
Sprzedaż tanich komórek na tzw. rynkach wschodzących to dla Nokii ważna cześć biznesu. W minionym roku firma zwiększyła ponad dwukrotnie sprzedaż komórek kosztujących poniżej 50 euro, wprowadzając około 146 mln takich telefonów, 42 proc. wszystkich sprzedanych wtedy egzemplarzy.
Źródło: Engadget - pclab.pl
Dołącz do dyskusji: Nokia 1100 - najlepsza w elektronice konsumenckiej