Z Nielsena odejdzie grupa topowych menadżerów
Firma analityczno-badawcza Nielsen przeprowadza w USA restrukturyzację. W efekcie ze spółką pożegna się grupa wysoko postawionych menadżerów.
W wyniku restrukturyzacji, która przeprowadzona zostanie z początkiem roku 2023, powstaną trzy globalne jednostki biznesowe, z których największą jest Nielsen Audience Measurement.
W następstwie zmian z firmą pożegna się pięciu z dziewięciu topowych menadżerów. W tym gronie jest m.in. szef działu researchu i analityki danych czy Peter Bradbury, chief commercial officer.
Reorganizacja ma na celu usprawnienie działalności Nielsena w zakresie pomiarów i metadanych, co ma przełożyć się na wzrost biznesu.
Nowy właściciel Nielsena
Nielsen został w październiku tego roku kupiony przez grupę inwestorów private equity pod przewodnictwem Elliott Investment Management.
Dane telemetryczne firmy w USA są kwestionowane przez alternatywnych dostawców pomiaru. Firma jest w trakcie procesu wymiany swojego obecnego systemu ratingowego na nowy o nazwie Nielsen One. Będzie on pozwalał na łączenie big data z panelami Nielsena, co ma na celu poprawę jakości pomiarów oglądalności uwzględniających streaming. Nielsen One miał być początkowo uruchomiony do końca roku, jednak datę startu przesunięto na 11 stycznia.
W Polsce wszystkie przychody sprzedażowe AGB Nielsen Media Research osiąga z usług telemetrycznych. Klientami firmy są przede wszystkim nadawcy telewizyjni, agencje reklamowe, domy mediowe, niektórzy reklamodawcy, a także producenci telewizyjni z zagranicy. W ub.r. krajowe przychody firmy zwiększyły się z 21,97 do 22,55 mln zł, a te z zagranicy - z 7,2 do 9,7 mln zł. Przychody od innych podmiotów z koncernu Nielsen wzrosły z 4,65 do 5,54 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Z Nielsena odejdzie grupa topowych menadżerów