Nielsen: Adidas odebrał Nike miano marki najbardziej kojarzonej z mundialem
Przed rozpoczęciem mundialu w RPA nie będąca jego oficjalnym sponsorem marka Nike była przez konsumentów z całego świata najbardziej kojarzona z imprezą. Pierwsze dwa tygodnie mistrzostw przyniosły tutaj znaczącą zmianę - na czoło wysunął się Adidas.
Firma badawcza Nielsen poddała analizie internetowe blogi, listy dyskusyjne i strony serwisów społecznościowych (m.in. Flickr, YouTube, Facebook, Twitter). W okresie od 7 maja do 6 czerwca w pisanych w języku angielskim internetowych wiadomościach było dwa razy więcej związanych z mundialem odniesień do firmy Nike (30,2 proc.) niż do jej największego rywala i oficjalnego sponsora mundialu czyli Adidasa (14,4 proc.) - (więcej).
Gdy mundial wystartował sytuacja się odwróciła. W okresie od 11 do 25 czerwca liderem był Adidas (25,1 proc.), wyprzedzając Nike (19,4 proc.) oraz sześciu oficjalnych partnerów FIFA i sponsorów mistrzostw - marki Coca-Cola (11,0 proc.), Sony (9,8 proc.), Budweiser (4,9 proc.), Hyundai/Kia (4,7 proc.), Visa (4,7 proc.) i McDonald's (4,2 proc.). Pierwszą dziesiątkę uzupełniły dwie marki nie będące sponsorami turnieju - Pepsi (2,8 proc.) i Carlsberg (2,4 proc.).
Nielsen podaje, że w dużej części do wzrostu Adidasa przyczyniły się dyskusje na temat Jabulani - wyprodukowanej przez firmę oficjalnej piłki mistrzostw. W pierwszych trzech dniach mundialu odnoszono się do niej w 8 proc. analizowanych wiadomości
Dołącz do dyskusji: Nielsen: Adidas odebrał Nike miano marki najbardziej kojarzonej z mundialem