Netflix otworzy sklepy z gadżetami
Netflix zwraca się ponownie w stronę produktów analogowych. Wkracza na rynek sklepów detalicznych, otwierając dwie placówki, które łączą sprzedaż towarów z instalacjami artystycznymi inspirowanymi tematycznie filmami i serialami znanymi z serwisu.
„Netflix House umożliwi fanom oglądanie ulubionych filmów i seriali Netfliksa w nowy i głębszy sposób” – powiedział Josh Simon, wiceprezes ds. produktów konsumenckich platformy.
Pierwsze dwa sklepy zostaną otwarte w Stanach Zjednoczonych w 2025 roku (nie są znane dokładne lokalizacje), a już teraz serwis ma plany późniejszej globalnej ekspansji. Oprócz gadżetów tematycznych dostępna będzie także oferta kulinarna inspirowana niektórymi programami Netfliksa poświęconymi jedzeniu, od ekskluzywnych po zwykłe posiłki.
Netflix zachęca subskrybentów: „Jeśli lubisz gry w prawdziwym życiu, wypróbuj tor przeszkód inspirowany popularnym serialem »Squid Game«, miejmy nadzieję, że będziesz mógł kontynuować zakupy, jeśli do mety dotrzesz ostatni”.
Firma cały czas prowadzi sklep internetowy, w którym można kupić pocztą wszystko, od ozdób świątecznych ze „Stranger Things” po śpiwór inspirowany wycofanymi z oferty platformy płytami CD i DVD.
Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.
Dołącz do dyskusji: Netflix otworzy sklepy z gadżetami