Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa najbardziej zwiększyły wydatki reklamowe, Aflofarm dalej je tnie (Top10)
Przez dziesięć miesięcy br. najwięcej na reklamy w tradycyjnych mediach wydał tradycyjnie już Aflofarm Farmacja Polska, który nadal tnie budżety reklamowe. Największy wzrost wydatków odnotowały w tym okresie Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa.
W okresie od stycznia do października br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach (poza internetem) wyniosły 26,16 mld zł, czyli 7,4 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, netto, bez rabatów).
Największym reklamodawcą pozostaje niezmiennie firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 1,56 mld zł. Utrzymuje pozycję lidera mimo ich spadku rok do roku o 9,7 proc. Drugie miejsce na reklamowym podium należy do Lidla, który na wsparcie reklamowe w mediach wydał w tym roku 615 mln zł, czyli 17,5 proc. więcej niż przed rokiem. Trzeci w stawce jest Natur Produkt Zdrovit z budżetem w kwocie 519 mln zł, wyższym w porównaniu do tego samego okresu ub.r. o 56,4 proc.
Spośród pozostałych reklamodawców znajdujących się w czołówce marketerów z największymi wydatkami reklamowym najwyższy wzrost inwestycji w reklamę notuje Euro-Net Warszawa. Ta firma zwiększyła wydatki o 50,2 proc., z 248,3 do 372,9 mln zł.
Ponad 20 proc. więcej niż rok wcześniej wydały też USP Zdrowie (w górę o 25,2, proc. do 380,8 mln zł), Procter&Gamble Polska (wzrost o 28,1 proc. do 350,5 mln zł) i Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka (wzrost o 22,8 proc. do 319,6 mln zł).
Na reklamach Ferrero Polska media zarobiły w omawianym okresie 428,2 mln zł (wzrost o 17,8 proc.), na Terg Polska - 377 mln zł (w górę o 15,2 proc.). Z kolei koncern Volkswagen Group Polska zmniejszył wydatki minimalnie (o 0,04 proc.) - z 323,5 do 323,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa najbardziej zwiększyły wydatki reklamowe, Aflofarm dalej je tnie (Top10)