„National Geographic Polska” liderem sprzedaży miesięczników podróżniczych
W lipcu br. dwa z trzech tytułów w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „NG Traveler”. Zyskały tylko „Podróże”, a na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic Polska”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w lipcu 2016 roku wyniosła 30 589 egz. Była ona o 7,94 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 20 006 egz., po spadku o 20,54 proc. - największym w zestawieniu.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 9,56 proc. i uplasował się na poziomie 11 479 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
ZKDP | lipiec | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 41 700 | 30 867 | 30 589 | 46 000 | 33 622 | 33 227 | -7,94% |
NG Traveler | 34 300 | 20 041 | 20 006 | 33 547 | 25 179 | 25 179 | -20,54% |
Podróże | 24 300 | 13 499 | 11 479 | 23 200 | 11 968 | 10 477 | 9,56% |
W lipcu 2016 roku w porównaniu do czerwca 2016 roku dwa z trzech tytułów odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Podróże” - było to 4,34 proc.
Jedyny spadek, wynoszący 6,87 proc., odnotował „NG Traveler”.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | lipiec | czerwiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 41 700 | 30 867 | 30 589 | 42 300 | 29 897 | 29 654 | 3,15% |
NG Traveler | 34 300 | 20 041 | 20 006 | 33 000 | 21 482 | 21 482 | -6,87% |
Podróże | 24 300 | 13 499 | 11 479 | 23 000 | 12 251 | 11 002 | 4,34% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” liderem sprzedaży miesięczników podróżniczych