SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najsłabsza od premiery sprzedaż 'Top Gear', 'Auto Świat' liderem

W listopadzie 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", rekordowy spadek sprzedaży "Top Gear".

Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła w listopadzie 2009 r. 101 585 egz., co w stosunku do listopada 2008 roku oznacza spadek o 8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 98 686 egz. (spadek o 2,5 proc.).

Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż w listopadzie 2009 r. wyniosła 59 809 (w dół o 28 proc.). 

listopad

 
2009 2008
ZKDP Sprzedaż ogółem
Auto Świat* 101 585 110 399
Motor* 98 686 101 427
Top Gear 59 809 83 738
Auto Świat Poradnik 49 661 40 275
Auto, Motor i Sport 33 812 38 963
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych 32 974 35 778
Świat Motocykli 28 478 36 866
Automobilista 11 453 9 019
Classic Auto 7 189 7 514
Magazyn Rajdowy WRC 6 873 7 617
V12 b.d. 11 746


Porównując dane z listopadzie 2009 r. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił "Świat Motocykli". 

2009

 
listopad październik
ZKDP Sprzedaż ogółem
Auto Świat* 101 585 101 562
Motor* 98 686 99 152
Top Gear 59 809 66 580
Auto Świat Poradnik 49 661 46 807
Auto, Motor i Sport 33 812 36 866
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych 32 974 30 933
Świat Motocykli 28 478 37 733
Automobilista 11 453 12 252
Classic Auto 7 189 6 867
Magazyn Rajdowy WRC 6 873 7 306
V12 b.d. 11 070


 


* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.

Dołącz do dyskusji: Najsłabsza od premiery sprzedaż 'Top Gear', 'Auto Świat' liderem

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
podkański
tak to juz jest
brak kampanii reklamowej i sprzedaż spada na zbity pysk.... ;)
0 0
odpowiedź
User
słodowy
Widac , że niektórym rośnie. Poradnik Auto Świata duży wzrost
0 0
odpowiedź
User
Gaz
Niech podadzą o ile jeszcze ubyło stron! w tych pismakach? Oczywiście merytorycznych+reklamy obce. Reklamy własne się nie liczą!.
Są takie pismaki jak chyba Giełda Samochodowa...ale to był booom , kiedyś miała ze 200stron! formatu prawie A3 ;) a dziś kartki A4 i z 30stron!
Nie tylko nakład jest ważny, BAAARDZO ważne są zwroty (ZKDP chyba tylko sprawdza nakład a nie sprzedaż, ale może się myle...) no i ta TREŚĆ
0 0
odpowiedź