Naga kobieta obok produktów dla dzieci w reklamie Empiku wbrew normom etycznym
Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklama sklepu internetowego Empik.com promująca cztery oferty - album z aktami kobiet i trzy produkty dla dzieci - emitowana w serwisie z grami dziecięcymi naruszyła branżowy kodeks etyczny.
- Jako ojca trójki małoletnich dzieci, najwyższe oburzenie budzi fakt, że reklamodawca zestawił materiał erotyczny z trzema pozycjami adresowanymi do małych dzieci. Z uwagi na ten fakt i miejsce wyświetlenia (portal z grami dla dzieci) ociera się to o adresowanie treści erotycznych wprost do małych dzieci - stwierdził autor skargi przesłanej do Komisji Etyki Reklamy.
Spółka E-commerce Services, zarządzająca serwisem Empik.com, wyjaśniła, że reklama była wyświetlana w serwisie Gameofhonor.com w oparciu o mechanizm remarketingu - pozwalający pokazywać oferty dostosowane do tematyki, którą przeglądał użytkownik na danej stronie. - Mając na uwadze powyższe oraz dbając o dobro naszych klientów, pragniemy poinformować, dołożyliśmy należytej staranności aby dane produktu, o którym jest mowa w skardze, zostały wykluczone z pliku, z którego Google może pobierać dane, tj. nie pojawiały się już w reklamach Empik.com - zapewniła firma.
Komisja Etyki Reklamy orzekła, że banner, którego dotyczyła skarga, naruszyła kodeks branżowy, bo mogła zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi dzieci lub młodzieży - chociaż nie była bezpośrednio skierowana do dzieci, ale ze względu na jej formę oraz miejsce i sposób prezentowania na portalu z grami internetowymi, dzieci i młodzież mogły być jej odbiorcami.
Jednocześnie Komisja zaapelowała do reklamodawców, żeby zachowali szczególną ostrożność przy korzystaniu z behawioralnych mechanizmów wyświetlania i optymalizacji reklamy internetowej. Doceniła też działania E-commerce Services po otrzymaniu skargi.
Dołącz do dyskusji: Naga kobieta obok produktów dla dzieci w reklamie Empiku wbrew normom etycznym