“Motor” liderem, “Auto-Moto” 50 proc. w górę
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych był w październiku ub.r. “Motor”, a wśród miesięczników - “Top Gear”. Największym wzrostem pochwalić się może magazyn “Auto-Moto”, na przeciwnym biegunie znalazł się “Świat Motocykli”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodnika “Motor” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2010 roku wyniosło 110 089 egz., co oznacza wzrost o 10,2 proc. względem października ub.r. Tygodnik “Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zajął natomiast miejsce drugie (rok temu to on liderował) i miał wynik na poziomie 109 756 egz. (wzrost o 7,73 proc.)
Trzecim najpopularniejszym magazynem motoryzacyjnym i jednocześnie najchętniej kupowanym miesięcznikiem o tej tematyce był wydawany przez Grupę Burda “Top Gear”. Miał on w dziesiątym miesiącu ub.r. rozpowszechnienie płatne razem wynoszące 59 787 egz. Zanotował tym samym spadek o 10,2 proc.
Zajmujący drugie miejsce wśród miesięczników motoryzacyjnych “Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) zyskał 2,95 proc., co dało mu wynik na poziomie 48 187 egz.
Trzecią lokatę zajął wprowadzony na rynek we wrześniu ub.r. przez Wydawnictwo Zwierciadło miesięcznik “Cars” (więcej na ten temat). Rozpowszechnianie płatne razem jego drugiego numeru wyniosło 47 642 egz.
Największy wzrost w rankingu zanotował czwarty wśród miesięczników magazyn “Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik poszedł do góry aż o 53,48 proc. i wyniósł 47 476 egz. Największym spadkiem, wynoszącym 31,6 proc., dotknięte zostało zaś pismo “Świat Motocykli” (Agora, miejsce szóste). Jego rozpowszechnianie płatne razem w październiku ub.r. wyniosło 25 811 egz.
ZKDP | październik | |
2010 | 2009 | |
Tytuł | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Tygodniki | ||
Motor | 110 089 | 99 902 |
Auto Świat | 109 756 | 101 881 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 59 787 | 66 580 |
Auto Świat Poradnik | 48 187 | 46 807 |
Cars Magazyn o Samochodach | 47 642 | - |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 47 476 | 30 933 |
Auto Motor i Sport | 33 228 | 36 866 |
Świat Motocykli | 25 811 | 37 733 |
Automobilista | 10 731 | 12 277 |
Classic Auto | 7 347 | 6 867 |
We październiku ub.r. w porównaniu do września ub.r. największy wzrost rozpowszechniania płatnego razem zanotował nowy miesięcznik “Cars”. Jego drugi numer miał wynik o 18,49 proc. wyższy od wydania pierwszego. Najwięcej stracił natomiast konkurencyjny “Top Gear” (spadek o 14,48 proc.).
ZKDP | 2010 | |
październik | wrzesień | |
Tytuł | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Tygodniki | ||
Motor | 110 089 | 101 883 |
Auto Świat | 109 756 | 105 471 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 59 787 | 69 910 |
Auto Świat Poradnik | 48 187 | 43 657 |
Cars Magazyn o Samochodach | 47 642 | 40 208 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 47 476 | 40 406 |
Auto Motor i Sport | 33 228 | 34 065 |
Świat Motocykli | 25 811 | 26 939 |
Automobilista | 10 731 | 11 129 |
Classic Auto | 7 347 | 7 766 |
Dołącz do dyskusji: “Motor” liderem, “Auto-Moto” 50 proc. w górę