SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Młody Piłsudski” miał o 870 tys. tys. widzów mniej niż „Blondynka 7”

Nowy historyczny serial „Młody Piłsudski” oglądało średnio 1,86 mln osób, o 870 tys. tys. widzów mniej niż siódmą edycję „Blondynki” pokazywaną rok temu w tym paśmie. Produkcja dała TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego w 4+ i trzecie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 10,22 mln zł.

Grzegorz Otrębski; fot. Telewizja Polska Grzegorz Otrębski; fot. Telewizja Polska

Misyjny serial „Młody Piłsudski” nadawany był na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.15, począwszy od 8 grudnia 2019 roku (regularna emisja wystartowała od drugiego odcinka - pilot pokazano 11 listopada ub.r. o 20.20). Średnia oglądalność wszystkich odcinków produkcji wyniosła 1,86 mln widzów. Przełożyło się to na 11,67 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,40 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,05 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Największą popularnością cieszył się drugi odcinek serii. Przyciągnął uwagę 2,42 mln osób.

Dla porównania, pokazywaną rok temu w tym paśmie siódmą edycję „Blondynki” oglądało o 870 tys. widzów więcej. Serial śledziło wówczas średnio 2,73 mln osób, a udział TVP1 wynosił 16,43 proc. w grupie 4+, 7,68 proc. w 16-49 i 10,27 proc. w 16-59.

TVP1 w paśmie emisji serialu była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, co przełożyło się na 10,85 proc. udziału. „Wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (8,16 proc.) i TVP2 (4,72 proc).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVP1 była stacją trzeciego wyboru.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół premierowych odcinków nowego serialu wyniosły 10,22 mln zł.

„Młody Piłsudski” opowiada o grupie spiskowców walczących z caratem na przełomie XIX i XX wieku. Głównym bohaterem jest młody Józef Piłsudski, jego rodzina i najbliżsi przyjaciele - późniejsi premierzy i prezydenci. Akcja serialu toczy się w Wilnie, Petersburgu, Łodzi, Warszawie i Krakowie.

W rolę Józefa Piłsudskiego wciela się Grzegorz Otrębski. Obok niego w produkcji pojawiają się m.in.: Marek Kalita (ojciec), Urszula Grabowska (matka), Ewa Wencel (ciotka Stefa), Sebastian Cybulski (brat), Jan Englert (Car Aleksander II), a także Roman Gancarczyk.

„Młody Piłsudski” to koprodukcja TVP i Filmoteki Narodowej - Instytutu Audiowizualnego. Serial dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Producentem artystycznym jest Jarosław Sokół. Razem z Ewą Wencel są współautorami scenariusza, który wyreżyserował Jarosław Marszewski.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,68 proc.

Dołącz do dyskusji: „Młody Piłsudski” miał o 870 tys. tys. widzów mniej niż „Blondynka 7”

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nati
Mlody Morawiecki to byłby hit.
0 0
odpowiedź
User
Kubson
No bo ileż można tej historii?
0 0
odpowiedź
User
Widz
Wyjątkowo nudny serial. Dramat.
0 0
odpowiedź