Mex Polska stawia rozwój sieci, nie wyklucza przejęć
Spółka restauracyjna Mex Polska chce w najbliższych dwóch latach postawić na jak najszybszy rozwój sieci swoich konceptów, zarówno organicznie jak i przez potencjalne przejęcia. W tym celu wykorzysta środki z emisji akcji oraz wypracowane zyski, poinformował prezes spółki Paweł Kowalewski. W tym roku spółka nie będzie rekomendować dywidendy.
"Uważam, że stoimy w przededniu rozkwitu branży restauracyjnej w Polsce. Za co najmniej dwa lata zachodni inwestorzy bardzo zainteresują się potencjałem naszego kraju, dlatego zanim to nastąpi chcemy zająć jak najlepszą pozycję rynkową. W ciągu najbliższych dwóch lat chcemy zdecydowanie zwiększać sieć naszych konceptów. Jeśli pojawią się potencjalne akwizycje rozważymy je" - zapowiedział Kowalewski podczas debiutu akcji spółki na GPW.
Dodał, że rozwój będzie finansowany ze środków z emisji oraz zysków wypracowywanych przez spółkę.
We wrześniu ub.r. Mex Polska sprzedał akcje serii C w ramach pierwszej oferty publicznej na GPW pozyskując 10 mln zł. Debiut nie mógł się jednak odbyć, gdyż spółka nie osiągnęła wcześniej wymaganego progu kapitalizacji.
Spółka zadebiutowała ostatecznie dzisiaj. cena akcji na otwarciu wzrosła o 8,9% wobec ceny emisyjnej do 10,89 zł.
Mex Polska jest spółką holdingową, zarządzającą sieciami restauracji i klubów muzycznych zlokalizowanych w największych miastach Polski oraz najpopularniejszych kurortach turystycznych. Grupa jest właścicielem jedynej o zasięgu ogólnopolskim sieci restauracji meksykańskich The Mexican (10 lokali) oraz restauracji brazylijskich Browar de Brasil (2 lokale), posiada także cztery kluby muzyczne: Opera i Desperados w Warszawie, Bedroom w Łodzi oraz Bed we Wrocławiu.
Pod koniec kwietnia 2011 r. spółka z grupy Mex Polska uruchomiła w Krakowie pierwszy lokal w nowym, nawiązującym do czasów PRL-u, koncepcie pod nazwą Pijalnia Wódki i Piwa. Kolejny lokal w tym koncepcie został otwarty we wrześniu w Poznaniu.
Spółka podała, że według prognoz Mex Polska zakończył 2011 r. przychodami ze sprzedaży w wysokości 35,8 mln zł (wzrost o 21 proc. r/r). Prognozowana EBITDA wyniosła 4,3 mln zł, zaś zysk netto 0,7 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Mex Polska stawia rozwój sieci, nie wyklucza przejęć