MediaCom Warszawa: przychody 16 proc. w górę, zysk zmalał o 4,8 mln zł
Wpływy agencji mediowej MediaCom Warszawa (należącej do koncernu WPP) w ub.r. zwiększyły się o 16 proc. do 841,58 mln zł. Natomiast przy wzroście kosztów operacyjnych o 17,1 proc. do 843,87 mln zł jej zysk netto skurczył się z 4,88 mln zł do 104,5 tys. zł. Zatrudnienie w firmie zmalało o 37 pracowników.
MediaCom Warszawa od kilku lat odpowiada za obsługę mediową m.in. Polpharmy, Play, Van Pur (z marką Łomża), Danone Polska, Herbapol i Mars.
Na początku ub.r. agencja wygrała przetarg na obsługę sieci sklepów Decathlon, a od jesieni 2020 roku pracuje dla marki nawozów Dr Green. W 2019 roku zaczęła obsługiwać m.in. Leroy Merlin, Discovery, ITM Polska, Adidas i Electronic Arts.
Natomiast jesienią ub.r. straciła, na rzecz MullenLowe Media Hub, obsługę marki biżuterii Yes.
Przychody krajowe MediaCom Warszawa zwiększyły się z 649,18 do 730,84 mln zł, a te z zagranicy - z 76,02 do 110,74 mln zł. W efekcie agencja z naddatkiem odrobiła spadek z 2020 roku związany z wybuchem epidemii, kiedy jej wpływy zmalały o 10,6 proc. z 809,46 mln zł.
W sprawozdaniu podkreśliła, że „rok 2021 przyniósł odbicie branży i powrót wydatków reklamowych klientów do poziomów sprzed pandemii”, a sama agencja „utrzymała kluczowych klientów i prowadziła aktywne działania w kierunku pozyskania nowych”.
Natomiast jej wpływy od innych firm z koncernu WPP w ub.r. wyniosły 27,79 mln zł (z czego 14,75 mln zł od GroupM, a 8,24 mln zł od Mediacom Holdings Limited), wobec 23,18 mln zł rok wcześniej.
Koszty 17 proc. w górę
Wydatki operacyjne MediaCom Warszawa poszły w górę o 17,1 proc. do 843,78 mln zł, z czego koszty usług obcych, czyli głównie zakupu powierzchni reklamowych dla klientów - z 682,78 do 804,96 mln zł.
Na wynagrodzenia agencja przeznaczyła w ub.r. 28,86 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - 6,42 mln zł, wobec odpowiednio 27,1 i 6,67 mln zł rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmalało z 264 do 227 pracowników. - Wynika to z dużej rotacji obrazującej odbicie branży i poszukiwaniu wykwalifikowanych pracowników zarówno przez konkurentów, jak i klientów Spółki - skomentowano w sprawozdaniu agencji.
Wyższy wzrost kosztów operacyjnych niż przychodów przełożył się na spadek wyniku sprzedażowego z 4,96 mln zł zysku do 2,2 mln zł straty.
Rentowność agencji poprawiły natomiast spadek pozostałych kosztów operacyjnych z 1,59 mln zł do 233,8 tys. zł, kosztów finansowych z 774,8 do 290,6 tys. zł oraz wzrost przychodów finansowych z 6,5 tys. zł do 1,04 mln zł.
MediaCom Warszawa zanotował 357,2 tys. zł straty operacyjnej (wobec 5,54 mln zł zysku w 2020 roku) i 104,5 tys. zł zysku netto (rok wcześniej zysk sięgnął 4,88 mln zł).
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: MediaCom Warszawa: przychody 16 proc. w górę, zysk zmalał o 4,8 mln zł