3. edycja konkursu „Kukbuk Poleca” za nami
W piątek, 31 maja w Fortecy Kręglickich w Warszawie odbyła się uroczysta gala wieńcząca 3. edycję konkursu Kukbuk Poleca. Podczas wydarzenia wyłoniono laureatów kulinarnego konkursu.
Z ponad 800 nadesłanych do redakcji Kukbuk-a produktów od 270 lokalnych firm, jury w składzie: Daria Pawlewska, Oliwia Gede-Niewiadomska, Lara Gessler, Laurent De Bremaeker, Agnieszka Saternus, Barbara Iwanicka, Piotr „Vienio” Więcławski, David Gaboriaud, Grażyna Lambach, Alina Szyrle oraz Anna Nowak-Ibisz, wyłoniło 27 najlepszych, którzy otrzymali roczny certyfikat jakości „Kukbuk Poleca” i statuetkę - złote jajo.
Nagrody zostały przyznane w ośmiu kategoriach: z pola i wody (produkty świeże, nieprzetworzone), ze spiżarni (produkty przetworzone), w płynie z procentami (napoje alkoholowe), w płynie bez procentów (napoje bezalkoholowe), z warsztatu (rzemiosło), dla urody (kosmetyki ekologiczne), za miastem dla relaksu (agroturystyka) oraz Polska Smakuje (nagroda specjalna partnera konkursu - Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa).
Wśród zwycięzców znaleźli się: w kategorii z pola i z wody - Ekologiczne Grzyby z Dąbrówki, Agrar Magnice, Sie.Jemy, Boucherie de Varsovie oraz Antonius Caviar, w kategorii ze spiżarni - Smak Natury Marek Hałat, Studio Kulinarne Devaldano, Cytrynowe Królowe, Sosta i Hummus Amamamusi, w kategorii z warsztatu - Mosko Ceramics, Alpakino i Paper Goods Design, w kategorii w płynie z procentami - Augustowska Miodosytnia, Cydr Chyliczki i Nalewki Staropolskie, w kategorii w płynie bez procentów -Rezerwat Jabłek, Sad Zaścianki i Dary Natury, w kategorii dla urody - Szmaragdowe Żuki i Jan Barba, w kategorii za miastem dla relaksu - Dom nad Wierzbami oraz Weranda Home, i w kategorii specjalnej KOWR Polska Smakuje - Tree Nuts.
Wyróżnienia otrzymały marki: Hagi Cosmetics, Lush Botanicals i Bracia Sadownicy, którzy dodatkowo zostali nagrodzeni przez partnera technologicznego konkursu - LG Electronics Polska nowoczesną lodówko-zamrażarką.
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że z roku na rok jest coraz więcej firm, które produkują prawdziwe jedzenie, bez ściemy i sztucznych dodatków. Chcemy promować to co lokalne, sezonowe, polskie i wyróżniać tych, którzy z dbałością, zaangażowaniem, w poszanowaniu natury i często własnymi rękoma to wytwarzają - komentuje Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni magazynu „Kukbuk”.
Certyfikat Kukbuk Poleca jest symbolem uczciwego i sprawdzonego produktu/miejsca najwyższej jakości. Zostaje przyznany na rok, co oznacza, że wyróżnieni producenci mogą się nim legitymować do połowy 2020 roku. Całoroczna jest również promocja redakcyjna wszystkich laureatów. Ich sylwetki, szczegółowe opisy marek, działalności i produktów będą publikowane we wszystkich kanałach należących do platformy Kukbuk.
Dołącz do dyskusji: 3. edycja konkursu „Kukbuk Poleca” za nami