LinkedIn popularniejszy dzięki kryzysowi
Serwis społecznościowy dla profesjonalistów LinkedIn zanotowałostatnio wzrost popularności w związku z kryzysem ekonomicznym.Liczba użytkowników strony zwiększyła się o jedną czwartą, a ichaktywność jest wyższa o 15 proc.
Skupiający profesjonalistów głównie z branży biznesowej ireklamowej serwis społecznościowy LinkedIn cieszy się od wrześniawiększą popularnością niż wcześniej. Kryzys ekonomiczny izapowiedzi redukcji zatrudnienia w tym sektorze spowodowały, żeswoje konta zakłada w witrynie więcej osób, a jej dotychczasowiużytkownicy częściej z niej korzystają.
Wiosną i latem obecnego roku LinkedIn zyskiwał milion nowychużytkowników w ciągu 20 dni, natomiast we wrześniu tyle internautówzakładało konta w serwisie już w dwa tygodnie. Aktywność osóbkorzystających z witryny wzrosła w ostatnich dwóch miesiącach o 15proc. - o tyle zwiększyła się bowiem liczba zaproszeń doposzczególnych grup tematycznych i całej społeczności.
- Niepewna sytuacja ekonomiczna podkreśliła znaczenieutrzymywania kontaktów w branży biznesowej i wymiany informacji wjej obrębie - uzasadnia Kevin Ayres, dyrektor zarządzający LinkedInw Europie. Na wzrost popularności witryny wpływ mają też prognozyzwolnień pracowników w sektorze usług finansowych ireklamowych.
LinkedIn czerpie dochody z zamieszczania reklam i ogłoszeńpracy, udostępniania płatnych funkcjonalności i usługikorporacyjnej Recruiter. Z serwisu korzysta obecnie 30 mlnużytkowników, z czego 7 mln z Europy.
Dołącz do dyskusji: LinkedIn popularniejszy dzięki kryzysowi