„Lego Legends of Chima” na czele pism dziecięcych po I kwartale. „Monster High” o 48 proc. w dół
W I kwartale br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Legends of Chima”, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „Monster High”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada) w I kwartale 2015 roku wyniosła 58 726 egz. W porównaniu do I kwartału 2014 roku zwiększyła się ona o 20,31 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca trzeciego.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do magazynu „Lego Ninjago” (Media Service Zawada), który zadebiutował na rynku w styczniu br. (więcej na ten temat). Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 56 818 egz.
Podium uzupełnia „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada) z wynikiem na poziomie 51 195 egz., wyższym o 4,29 proc. niż rok wcześniej. Magazyn ten spadł z miejsca drugiego.
Z kolei najwięcej stracił „Monster High” (Egmont Polska), który spadł z pozycji ósmej na dwudziestą. Jego średni wynik sprzedażowy w I kwartale br. zmniejszył się bowiem o 48,42 proc. do 17 900 egz.
ZKDP |
I kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Lego. Legends of Chima |
69 960 |
58 926 |
58 726 |
59 874 |
48 811 |
48 811 |
Lego Ninjago |
59 964 |
56 818 |
56 818 |
- |
- |
- |
Scooby - Doo! |
76 625 |
51 911 |
51 195 |
79 941 |
49 087 |
49 087 |
Księżniczka |
57 475 |
45 004 |
45 004 |
55 667 |
40 012 |
40 012 |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
70 000 |
43 526 |
43 526 |
75 000 |
54 297 |
54 297 |
Mój Kucyk Pony |
59 443 |
40 213 |
40 213 |
55 000 |
42 990 |
42 990 |
Violetta Oficjalny Magazyn |
50 000 |
37 230 |
37 230 |
51 706 |
42 134 |
42 134 |
Świnka Peppa Magazyn |
42 981 |
32 466 |
32 466 |
47 474 |
36 564 |
36 564 |
Lego Friends. Magazyn |
49 857 |
32 235 |
32 135 |
- |
- |
- |
Ben 10 Magazyn |
42 968 |
31 314 |
31 314 |
41 653 |
27 960 |
27 960 |
Magazyn Mia and Me |
44 972 |
30 587 |
30 587 |
44 974 |
33 321 |
33 321 |
Pingwiny z Madagaskaru |
44 952 |
29 727 |
29 727 |
44 978 |
32 293 |
32 293 |
Kubuś i Przyjaciele |
41 867 |
26 247 |
26 247 |
51 000 |
34 033 |
34 030 |
Auta |
41 050 |
23 824 |
23 824 |
50 000 |
26 866 |
26 866 |
Magazyn Truskawkowe Ciastko |
34 954 |
22 805 |
22 805 |
42 918 |
27 674 |
27 674 |
Magazyn MiniMini |
41 480 |
22 733 |
22 733 |
41 974 |
23 988 |
23 988 |
Cartoon Network Magazyn |
39 988 |
22 136 |
22 136 |
49 974 |
29 723 |
29 723 |
W Siodle |
39 982 |
22 124 |
22 124 |
39 979 |
28 305 |
28 305 |
Filly Magazyn |
39 221 |
21 539 |
21 539 |
42 471 |
24 206 |
24 206 |
Monster High |
43 627 |
17 900 |
17 900 |
72 251 |
34 705 |
34 705 |
W marcu 2015 roku sprzedaż ogółem liderującego tytułu „Zabawy i Marzenia z Barbie” wyniosła 44 345 egz., po spadku w porównaniu do marca 2014 roku o 14,31 proc. Druga była „Księżniczka” (Egmont Polska), która awansowała z miejsca piątego (43 003 egz.; wzrost o 20,72 proc. - jedyny w zestawieniu).
Natomiast z drugiej na trzecią lokatę spadł magazyn „Scooby - Doo!” (40 740 egz.; spadek o 14,25 proc.).
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Kubuś i Przyjaciele” (Egmont Polska) - było to 44,96 proc. do poziomu 15 642 egz.
ZKDP |
marzec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
70 000 |
44 345 |
44 345 |
75 000 |
51 752 |
51 752 |
Księżniczka |
55 180 |
43 003 |
43 003 |
55 000 |
35 623 |
35 623 |
Scooby - Doo! |
74 939 |
41 696 |
40 740 |
79 918 |
47 509 |
47 509 |
Mój Kucyk Pony |
58 000 |
38 686 |
38 686 |
55 000 |
39 220 |
39 220 |
Violetta Oficjalny Magazyn |
50 000 |
34 739 |
34 739 |
55 000 |
44 269 |
44 269 |
Świnka Peppa Magazyn |
42 982 |
33 482 |
33 482 |
49 969 |
34 624 |
34 624 |
Lego Friends. Magazyn |
49 812 |
33 536 |
33 236 |
- |
- |
- |
Magazyn Mia and Me |
44 987 |
27 274 |
27 274 |
- |
- |
- |
Auta |
40 150 |
22 728 |
22 728 |
50 000 |
26 462 |
26 462 |
Monster High |
43 000 |
20 420 |
20 420 |
70 503 |
31 421 |
31 421 |
Kubuś i Przyjaciele |
38 600 |
15 642 |
15 642 |
48 000 |
28 429 |
28 421 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Lego Legends of Chima” na czele pism dziecięcych po I kwartale. „Monster High” o 48 proc. w dół