„Lego Legends of Chima” na czele pism dla dzieci po trzech kwartałach. „Monster High” o 43 proc. w dół
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Legends of Chima”, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „Monster High”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 59 280 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku zwiększyła się ona o 18,82 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do magazynu „Lego Ninjago” (Media Service Zawada), który zadebiutował na rynku w styczniu br. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 56 827 egz.
Podium uzupełnia „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada) ze średnim wynikiem na poziomie 48 660 egz., niższym o 1,21 proc. niż rok wcześniej.
Z kolei najwięcej stracił „Monster High” (Egmont Polska), który spadł z pozycji siódmej na dwudziestą - ostatnią. Jego średni wynik sprzedażowy w okresie od I do III kwartału br. zmniejszył się bowiem o 42,82 proc. do 17 900 egz.
ZKDP | I-III kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Lego. Legends of Chima | 69 902 | 59 360 | 59 280 | 59 756 | 50 122 | 49 892 |
Lego Ninjago | 59 871 | 56 947 | 56 827 | - | - | - |
Scooby - Doo! | 74 207 | 49 816 | 48 660 | 77 691 | 49 418 | 49 257 |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 69 421 | 44 569 | 44 569 | 72 222 | 52 459 | 52 459 |
Mój Kucyk Pony | 58 530 | 40 625 | 40 625 | 55 500 | 42 709 | 42 709 |
Księżniczka | 55 778 | 40 610 | 40 610 | 54 800 | 39 522 | 39 522 |
Lego Friends. Magazyn | 48 736 | 31 948 | 31 915 | 49 743 | 29 816 | 29 389 |
Świnka Peppa Magazyn | 42 789 | 31 682 | 31 682 | 45 365 | 31 095 | 30 820 |
Violetta Oficjalny Magazyn | 48 875 | 30 769 | 30 769 | 55 169 | 41 391 | 41 391 |
Cartoon Network Magazyn | 43 469 | 30 101 | 30 101 | 43 733 | 29 559 | 29 559 |
Pingwiny z Madagaskaru | 44 938 | 29 899 | 29 899 | 44 942 | 32 196 | 32 196 |
Ben 10 Magazyn | 41 161 | 29 510 | 29 510 | 41 131 | 26 948 | 26 948 |
Magazyn Mia and Me | 44 923 | 26 423 | 26 423 | 44 963 | 28 444 | 28 444 |
Auta | 40 698 | 25 274 | 25 274 | 46 889 | 26 144 | 26 144 |
Kubuś i Przyjaciele | 39 289 | 23 998 | 23 998 | 46 754 | 28 251 | 28 249 |
Magazyn MiniMini | 40 401 | 23 701 | 23 701 | 41 469 | 22 963 | 22 963 |
Filly Magazyn | 35 995 | 23 664 | 23 664 | 41 227 | 24 112 | 24 112 |
W Siodle | 37 484 | 20 946 | 20 946 | 39 944 | 23 806 | 23 806 |
Magazyn Truskawkowe Ciastko | 37 833 | 20 923 | 20 923 | 40 761 | 22 634 | 22 634 |
Monster High | 43 627 | 17 900 | 17 900 | 64 160 | 31 305 | 31 305 |
We wrześniu 2015 roku sprzedaż ogółem liderującej „Księżniczki” (Egmont Polska) wyniosła 45 463 egz., po wzroście w porównaniu do września 2014 roku o 15,84 proc. Tytuł ten awansował z pozycji drugiej.
Drugi był magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie”, który awansował z miejsca piątego (35 337 egz.; wzrost o 11,24 proc. ).
Natomiast z pierwszej na trzecią lokatę spadł „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska; 33 542 egz.; w dół o 32,26 proc.).
Największy wzrost w tym rankingu, wynoszący 53,69 proc. do 24 199 egz., odnotował magazyn „MiniMini” (Media Service Zawada).
Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Violetta Oficjalny Magazyn” (również Egmont Polska) - było to 48,03 proc. do poziomu 20 233 egz.
ZKDP | wrzesień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Księżniczka | 55 000 | 45 463 | 45 463 | 53 000 | 39 247 | 39 247 |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 65 000 | 35 337 | 35 337 | 67 000 | 31 766 | 31 766 |
Mój Kucyk Pony | 57 000 | 33 542 | 33 542 | 60 000 | 49 513 | 49 513 |
Lego Friends. Magazyn | 44 659 | 33 287 | 33 287 | 49 415 | 31 215 | 30 895 |
Świnka Peppa Magazyn | 42 980 | 30 959 | 30 959 | 44 994 | 32 983 | 32 354 |
Auta | 40 000 | 29 958 | 29 958 | 43 000 | 24 293 | 24 293 |
Magazyn MiniMini | 39 979 | 24 199 | 24 199 | 39 984 | 15 745 | 15 745 |
Kubuś i Przyjaciele | 40 000 | 21 432 | 21 432 | 41 000 | 22 940 | 22 940 |
Violetta Oficjalny Magazyn | 45 280 | 20 233 | 20 233 | 55 000 | 38 932 | 38 932 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Lego Legends of Chima” na czele pism dla dzieci po trzech kwartałach. „Monster High” o 43 proc. w dół