L'Oreal, Adidas i Uber deklarują, że 2 proc. budżetów reklamowych wydadzą w mediach należących do czarnoskórych
Spółka mediowa GroupM (WPP) ogłosiła, że grupa 20 klientów zobowiązała się wydać co najmniej dwa proc. całkowitego rocznego budżetu na media w spółkach medialnych należących do osób czarnoskórych w ramach niedawno uruchomionej inicjatywy Media Inclusion Initiative.
Wprowadzony przez GroupM program ma na celu pomóc klientom inwestować w różne firmy medialne i twórców treści, początkowo koncentrując się na mediach należących do osób czarnoskórych.
Do klientów, którzy już przystąpili do tej inicjatywy są: AARP, adidas, Citizens, Danone, DoorDash, Ferrara, General Mills, L'Oréal USA, Mars, MGA Entertainment, Mizkan America Inc., producent RAGÚ, Nestlé, No7 Beauty Company, Pernod Ricard, Pharmavite (producent Nature Made), Ring, Target, Tyson Foods, Uber i WW International.
Pełne ich budżety przeznaczone na ten cel nie są ujawniane, ale alokacje w wysokości 2 proc. zostaną przyznane jeszcze w 2021 r. GroupM poinformował, że prowadzi również rozmowy z innymi potencjalnymi uczestnikami.
GroupM ze wsparciem dla różnych twórców
Oprócz Media Inclusion Initiative, GroupM ogłosiła niedawno program o nazwie Diverse Voices Accelerator (DVA), który ma wspierać scenarzystów, producentów, reżyserów, talenty i firmy produkcyjne w opracowywaniu treści premium dla klientów GroupM.
- Dzisiejsze śmiałe zaangażowanie klientów GroupM ma zasadnicze znaczenie dla rozwoju różnorodności, równości i integracji w środowisku medialnym - powiedział Gonzalo del Fa, prezes GroupM Multicultural. - Inwestowanie w dzisiejsze i przyszłe firmy medialne należące do osób czarnoskórych jest podstawą inicjatywy Media Inclusion Initiative. Planujemy kontynuować współpracę ze wszystkimi naszymi klientami, aby znaleźć dalsze sposoby, aby to osiągnąć.
Dołącz do dyskusji: L'Oreal, Adidas i Uber deklarują, że 2 proc. budżetów reklamowych wydadzą w mediach należących do czarnoskórych