SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Konsumenci skłonni odwdzięczyć się markom za dobry marketing mobilny

Konsumenci są gotowi odwdzięczać się markom, które realizują dobry marketing mobilny, ale jak na razie są rozczarowani - wynika z badania Millward Brown i Firefly.

60% właścicieli smartfonów i tabletów uważa swoje urządzenie za wręcz niezbędne, a niemal 2/3 ma poczucie, że dzięki urządzeniom mobilnym efektywniej funkcjonują w życiu.

Większość konsumentów jest skłonna tolerować reklamy na mobilnych witrynach internetowych oraz w aplikacjach (odpowiednio 68% i 65%), pod warunkiem, że są one bezpłatne. Nie oznacza to jednak, że konsumenci są entuzjastami takich rozwiązań - w krajach objętych badaniem tylko średnio 23% globalnej populacji użytkowników smartfonów i tabletów jest korzystnie nastawionych do reklam mobilnych. Dla porównania, w przypadku reklam eksponowanych w internecie jest to 36%, dla reklam prasowych - 47%, a dla telewizyjnych - 51%.

Nieco bardziej optymistycznym dla marketerów wynikiem badania jest to, że 38% konsumentów deklarowało chęć udostępniania danych o swojej lokalizacji w zamian za bardziej dopasowane usługi i oferty, rezygnując z własnej prywatności w zamian za użyteczne treści bądź bodźce.


 

Nastawienie wobec reklam mobilnych jest bardziej pozytywne na rynkach wschodzących, na przykład w Nigerii i Kenii (48% pozytywnych postaw w każdym z tych krajów), w Indiach (43%) i RPA (30%). Dzieje się tak głównie ze względu na to, że urządzenia mobilne są ważniejszym elementem życia konsumentów na tych rynkach.

W wymiarze globalnym postawy wobec reklam na tabletach są bardziej pozytywne (29%), podobnie jak nastawienie wobec możliwości odbierania wiadomości z mediów społecznościowych na urządzeniach mobilnych (35%).

Badanie AdReaction 2012 zostało zrealizowane przez Millward Brown we współpracy z firmą Firefly (oddział badań jakościowych w Millward Brown). Składało się ono z sondaży internetowych realizowanych z udziałem ponad 6 tys. użytkowników smartfonów i tabletów w Brazylii, Chinach, Francji, Hiszpanii, Indiach, Kanadzie, Kenii, Meksyku, Niemczech, Nigerii, RPA, Turcji, Wielkiej Brytanii, Włoszech oraz USA. Ponadto przeprowadzono badania jakościowe (fora internetowe oraz wywiady pogłębione) w Chinach, Indiach, Indonezji, Hiszpanii, Kenii, Meksyku, Niemczech, Nigerii, RPA, Tajlandii, Turcji, Włoszech i USA. Badania z cyklu AdReaction prowadzone są od 2001 r.

Dołącz do dyskusji: Konsumenci skłonni odwdzięczyć się markom za dobry marketing mobilny

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Asia Realistka
Ludzie, na co nam dane światowe?
0 0
odpowiedź
User
olo
na ja to wolalbym aby mi telefon nie gadal -teraz przechodzisz obok sklepu,gdzie
sa twoje ulubione majtki w promocji :),
natomiast chcialbym aby reklama zawierala nazwe produktu i cene,bo to zestawie
nie jest dopiero atrakcyjne,zebym nie musial pytac,czyli nawiazywac osobistego
kontaktu ze sprzedawca,bo ja nie lubie gadac w sklepie
0 0
odpowiedź
User
piksel
Jak marka promuje się w inteligentny a nie nachalny sposób to nic dziwnego że się ją lubi, ja tak mam na fb - mało którą stronę lubię, ale Heyah po wprowadzeniu epikura, nie mogłem się powstrzymać :)
0 0
odpowiedź