SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec miesięcznika „PC World”. „Przesądziły ogólne tendencje w branży wydawniczej”

W grudniu br. ukaże się ostatni numer miesięcznika „PC World” o tematyce technologicznej (wydawanego przez IDG Poland) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Przesądziły ogólne tendencje w branży wydawniczej, przede wszystkim spadające czytelnictwo prasy drukowanej oraz ostatnie wydarzenia na polskim rynku dystrybucji prasy - uzasadnia Ludwik Krakowiak, redaktor naczelny pisma.

Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, ostatnie wydanie miesięcznika ukaże się w połowie grudnia, będzie oznaczony numerem 1/2019. Nadal będzie natomiast funkcjonowała jego witryna internetowa PCworld.pl.

- Zespół redakcyjny nie żegna się z wydawnictwem, struktura zostanie jednak nieco zreorganizowana - mówi nam Ludwik Krakowiak, redaktor naczelny „PC World”. Sam Krakowiak obejmie funkcję zastępcy redaktora naczelnego magazynu „Computerworld” oraz redaktora prowadzącego serwisu Computerworld.pl. Obecnie w redakcji „PC World” pracują na stałe jeszcze cztery osoby, Piotr Opulski zostanie redaktorem prowadzącym PCworld.pl.

„PC World” zadebiutował w Polsce w 1992 roku, jest wydawany na amerykańskiej licencji. Magazyn dotyczy tematyki technologicznej: komputerów i internetu, urządzeń mobilnych oraz sprzętu RTV. Przez wiele lat do każdego numeru dołączano płytę CD z programami i grami. Ponadto ukazywały się wydania specjalne - „PC World Special” i „PC World Extra”.

Od 2015 roku sprzedaż „PC World”  nie jest kontrolowana przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Natomiast według danych ZKDP w 2014 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu wynosiła 13 779 egz., w 2013 roku - 20 199 egz., w 2012 roku - 27 548 egz., w 2011 roku - 31 543 egz., a w 2010 roku - 40 443 egz.

„Przesądziły ogólne tendencje w branży wydawniczej”

Ludwik Krakowiak zapewnia, że decyzja o zamknięciu wersji papierowej „PC World” nie wynika jedynie z przyczyn finansowych. - Już teraz wiemy, że pod względem przychodów marka „PC World" zakończy rok 2018 z lepszym wynikiem niż 2017. Przesądziły ogólne tendencje w branży wydawniczej, przede wszystkim spadające czytelnictwo prasy drukowanej oraz ostatnie wydarzenia na polskim rynku dystrybucji prasy, tj. kłopoty sieci kolporterskiej Ruch - tłumaczy.

- Nie da się działać w oderwaniu od tak ukształtowanego otoczenia biznesowego. Amerykanie, wydający siostrzany magazyn „PC World", zamknęli druk już w 2013 r. mimo prawie 340 tys. aktywnych prenumerat papieru. Polski papierowy „PC World” utrzymał się na rynku pięć i pół roku dłużej, przeżywając również większość lokalnych konkurencyjnych magazynów o IT/nowych technologiach - dodaje.

Przypomnijmy, że na początku ub.r. Burda Media Polska zakończyła wydawanie miesięcznika „Chip”. Natomiast prawa do witryny internetowej Chip.pl od firmy przejęła grupa dziennikarzy magazynu, która nową wersję serwisu uruchomiła w lipcu ub.r.

Już w 2010 roku Burda zamknęła magazyn „Enter”, natomiast Wydawnictwo Bauer w 2008 roku zrezygnowało z pism „Next” i „Click!”.

Dołącz do dyskusji: Koniec miesięcznika „PC World”. „Przesądziły ogólne tendencje w branży wydawniczej”

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
żadna strata.
odpowiedź
User
tst
I bardzo dobrze. Dziwi mnie jeszcze, że ktoś marnuje pieniądze na wersje drukowane.
odpowiedź
User
o
RIP
odpowiedź