SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec Discovery World, rusza Discovery Turbo Xtra. "Ma przyciągnąć młodych mężczyzn"

We wtorek 17 września br. ruszy kanał Discovery Turbo Xtra, który zastąpi stację Discovery World. Kanał postawi głównie na pozycje motoryzacyjne, ma przyciągnąć przed ekrany młodych mężczyzn i zwiększyć udział o 20 proc.

Olgierd DobrzyńskiOlgierd Dobrzyński

Nadawca zdecydował się na zmianę zmianę Discovery World w Discovery Turbo Xtra, m.in. dlatego, że widownia stacji zaczęła się pokrywać się z widownią Discovery Historia, a kanał śledzili w dużej mierze starsi widzowie.

- Przekształcając kanał Discovery World w stację dla młodszej widowni, mężczyzn w wieku od 20 do 39 lat, chcemy pozyskać nowych widzów - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Olgierd Dobrzyński, Central Europe country manager w Discovery Networks CEEMEA (przeczytaj cały wywiad).

W ofercie Discovery Turbo Xtra znajdą się liczne, niepokazywane dotąd w Polsce programy dotyczące motoryzacji, ale także męskiego jedzenia czy wędkarstwa. Nowościami na antenie będą takie formaty jak “Barowe rewolucje”, “Naprawdę Wielkie Żarcie”, “Życie za kółkiem”,”Jesse James - Turbo Pasja”, “Na haczyku” czy “Warsztat Retro”.

W ramówce pozostaną też wybrane pozycje z anteny Discovery World spójne z koncepcją nowego projektu jak np. “Samochody - klasyka gatunku”, “Amerykański hot-rod”, “Café Racer”, “Tajemnicze samochody”. “Najlepsze maszyny bojowe” czy “Nowoczesne wojny”. Pozycje historyczne mają zostać przeniesione do ramówki Discovery Historia.

Discovery Turbo Xtra nadawać będzie w formacie panoramicznym. - Docelowo kanał ten przejdzie na emisję w HD, ale data tej operacji nie jest jeszcze znana - mówi nam Dobrzyński.

Stacja będzie docierać do 51 proc. gospodarstw domowych i będzie obecna w ofercie wszystkich platform cyfrowych (Cyfrowy Polsat, nc+) i w największych sieciach kablowych (UPC Polska, Multimedia Polska, Vectra, Netia, Inea i Toya).

- Zakładamy, że udział Discovery Turbo Xtra w grupie 16-49 wzrośnie o około 20 proc. do końca tego roku w porównaniu do wyników Discovery World z I półrocza br. (wyniósł on 0,25 proc. - przyp.) - mówi Olgierd Dobrzyński.

Przekształcenie kanału będzie wspierać kampania autopromocyjna na innych stacjach z portfolio Discovery Networks. Działania promocyjne prowadzone będą również w magazynach motoryzacyjnych “TopGear” czy “Auto Świat” oraz w serwisach Onetu. Kreację przygotowała agencja A, a media zaplanował Mindshare.

Ponadto na Facebooku zostanie uruchomiona specjalna aplikacja nawiązująca do sloganu stacji. Dzięki niej użytkownicy portalu będą mogli tworzyć własne hasła, które zaczynać się będą od słów „Bądź mężczyzną i ...”, dodać swoje zdjęcie i dzielić się tymi memami z przyjaciółmi. Najlepsze z nich zostaną pokazane na antenie kanału.

Discovery Turbo Xtra to marka międzynarodowa, bazująca na kanale Discovery Turbo, który powstał w 2007 roku w Wielkiej Brytanii. Stacje pod nazwa Discovery Turbo Xtra nadają od niedawna w Turcji i Rumunii.

W portfolio Discovery Networks w Polsce poza Discovery World są obecnie takie stacje jak Discovery Channel, Animal Planet, Animal Planet HD, Discovery Science, ID, Discovery Historia i TLC. Dodatkowo, Discovery Channel i TLC dostępne są także w jakości HD.

Dołącz do dyskusji: Koniec Discovery World, rusza Discovery Turbo Xtra. "Ma przyciągnąć młodych mężczyzn"

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:P
Teraz jeszcze DiCVRy MeLanSZ dla gimbazy, panowie.
odpowiedź
User
Tomasz
przeglądałem ramówkę w gazecie i szału ni ma :D
odpowiedź
User
damrok
Z powaznego programu najchetniej przezemnie ogladanego zmienił sie w "bravo girl " w wersji dla chłopczyków w wieku gimnazjalnym . Jestem całkowicie na NIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!
odpowiedź