Klienci Deutsche Bank na celowniku cyberprzestępców
Firma Kaspersky Lab Polska poinformowała o wykryciu nowego ataku phishingowego na klientów Deutsche Banku.
Wiadomość e-mail docierająca do internautów zawiera odsyłacz do sfałszowanego formularza logowania, w którym klient banku jest proszony o podanie loginu i hasła do systemu bankowego. Atak został przygotowany bardzo prymitywnie i łatwo rozpoznać, że docierająca wiadomość jest sfałszowana.
Wiadomość e-mail wysyłana przez cyberprzestępców w ramach najnowszego ataku phishingowego dociera ze sfałszowanego adresu info@db.pl. Jej temat to "Twoje konto Deutsche Bank jest obecnie ograniczony".
Jak widać, język użyty w wiadomości charakteryzuje się niedbałym stylem i brakiem polskich znaków, co od razu powinno wzbudzić czujność potencjalnej ofiary ataku. W treści wiadomości znajduje się odsyłacz – "Kliknij tutaj, aby rozwiazac problem". Po kliknięciu go użytkownik zobaczy stronę logowania, która wygląda identycznie jak ta należąca do Deutsche Banku.
Jeżeli użytkownik wprowadzi dane logowania i kliknie przycisk "Wejście", informacje trafią do cyberprzestępców, a na ekranie pojawi się kolejny etap oszustwa, mający na celu zgromadzenie kodów jednorazowych wykorzystywanych do autoryzowania transakcji. Podobnie jak w wiadomości e-mail, język użyty na tej stronie jest bardzo niedbały.
Jeżeli atak trafi na podatny grunt, cyberprzestępca wejdzie w posiadanie danych logowania do serwisu bankowego oraz kodu jednorazowego, co pozwoli mu na wykonanie dowolnej operacji na koncie ofiary.
Kaspersky Lab Polska podkreśla, że Deutsche Bank nie ma nic wspólnego z wysyłaniem tej wiadomości e-mail. Jest to typowy atak phishingowy mający na celu wyłudzenie informacji, a cyberprzestępcy nielegalnie wykorzystali wizerunek banku. Warto pamiętać, że żadna instytucja finansowa nie wysyła w e-mailach próśb o podawanie jakichkolwiek danych swoich klientów.
Dołącz do dyskusji: Klienci Deutsche Bank na celowniku cyberprzestępców