TVP odmawia emisji reklamy Yes z pocałunkiem wioślarki Katarzyny Zillmann i jej partnerki (wideo)
Telewizja Polska nie zgodziła się na emisję spotu marki biżuterii Yes, w którym pokazywany jest pocałunek wioślarki Katarzyny Zillmann i jej dziewczyny Julii Walczak. Uzasadniła, że może to naruszać wrażliwość widzów.
Nowa kampania reklamowa biżuterii Yes jest prowadzona pod hasłem „Jestem kobietą”. Jej bohaterkami są businesswoman i mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska, wioślarka Katarzyna Zillmann i jej partnerka Julia Walczak, Aleksandra Wiederek-Barańska, która od ponad pięciu lat zachęca do badań i profilaktyki zapobiegającej nowotworom piersi, modelka plus size Bogna Golec oraz Christina Flagmeier, która została modelką w wieku 74 lat.
Natomiast w spocie sponsorskim „Jestem kobietą, bo się nią czuję” wystąpiła Neo Mosa, osoba o płynnej płci.
TVP nie pokaże pocałunku Katarzyny Zillmann i jej dziewczyny
Kampania obejmuje telewizję, internet (m.in. platformy VoD i social media), prasę, salony sprzedażowe oraz kina Cinema City. W telewizji została zaplanowana w kanałach wszystkich trzech głównych.
W komunikacie prasowym podano, że Telewizja Polska nie zgodziła się na emisję spotu w zaproponowanej wersji. Według nieoficjalnych ustaleń TVP zakwestionowała trzy fragmenty, które jej zdaniem mogą naruszać wrażliwość odbiorców. Chodzi o ujęcia z Aleksandrą Żebrowską karmiącą dziecko piersią i Aleksandrą Wiederek-Barańską z odsłoniętym dekoltem (kobieta poddała się mastektomii) przeglądającą się w lustrze. TVP zgodziła się na pokazywanie tych ujęć tylko po godz. 20.
Ponadto publiczny nadawca nie zaakceptował emisji o żadnej porze sceny z pocałunkiem Katarzyny Zillmann i jej partnerki. Oficjalnie Telewizja Polska nie komentuje tej sprawy.
Katarzyna Zillmann jest zaangażowana w akcję społeczną „Sport przeciw homofobii”. Tuż po zdobyciu na tegorocznych igrzyskach w Tokio srebrnego medalu w czwórce wioślarskiej Maria Sajdak podczas wywiadu dla TVP Sport wyliczała: „Dziękujemy wszystkim kibicom, mężom, rodzinom, znajomym, którzy dzisiaj wstali...”. - I dziewczynom - dodała Katarzyna Zillmann.
Kreacją nowej kampanii Yes przygotowała agencja 180heartbeats + Jung von Matt. Spoty wyreżyserował Krzysztof Grajper. Za produkcję odpowiada dom produkcyjny F25, a za postprodukcję Xantus. Zdjęcia wykonała Małgorzata Turczyńska.
W wideo wykorzystano fragmenty arii Habanera z opery „Carmen” Georges Bizeta. Licencje do muzyki: Massive Music Warsaw.
Media zaplanował i kupił dom mediowy MullenLowe MediaHub.
TVP nie pokazała spotu Durexu z gejami
W połowie ub.r. Telewizja Polska odmówiła emisji reklamy prezerwatyw Durex, w której wystąpiła para homoseksualistów znanych w internecie jako Jakub i Dawid.
- Na etapie konsultacji z domem mediowym Biuro Reklamy zgłosiło zastrzeżenia do jednej z kreacji planowanej w kampanii. Zastrzeżenie to wynikało w szczególności z dużej ilości skarg widzów, jakie Telewizja Polska otrzymywała na filmy reklamowe zawierające treści intymne - tłumaczył publiczny nadawca.
Jesienią 2019 roku Telewizja Polska nie zgodziła się pokazywać spotu z kampanii „Polska to chory kraj” organizowanej przez Okręgową Izbę Lekarską w Warszawie. Jako powód nadawca podał m.in. to, że spot „jest niezgodny z linią programową TVP”.
Dołącz do dyskusji: TVP odmawia emisji reklamy Yes z pocałunkiem wioślarki Katarzyny Zillmann i jej partnerki (wideo)