Kampania telefonu Nokia 6630 nagrodzona
Metro International (wydawca dziennika Metropol w Polsce, na świecie Metro) zdobył prestiżową nagrodę w konkursie Media & Marketing Europe Awards, którego finał odbył się w Londynie w czwartek 14 września br..
Nagroda została przyznana za pomysł na innowacyjną i niestandardową kampanię dla firmy Nokia, klienta który wprowadzał na rynek nowy model telefonu Nokia 6630.
Celem kampanii była prezentacja możliwości telefonu Nokia 6630 oraz systemu 3G. Koncepcja kreatywna opierała się na pomyśle połączenia zawartości bieżącego wydania Metropolu z wyświetlaczem telefonu komórkowego. Layouty reklam były przygotowywane w redakcji gazety w przeddzień planowanych publikacji, a ponieważ świat się zmienia, a co z tym idzie informacje napływają z minuty na minutę, projekt nazwano – „Nowa Generacja. Nowa Siła.”. Codziennie, kiedy pojawiały się nowe nagłówki, reklama również była modyfikowana. Cały proces produkcji koordynował Adam Harris, dyrektor kreatywny Metro International.
Kampania została przeprowadzona w dwóch etapach: w pierwszej fazie na wyświetlaczu telefonu w reklamie widzieliśmy wiadomości, które znajdowały się na tej samej stronie w materiałach redakcyjnych, co prezentowało możliwość ściągania serwisów informacyjnych na ten model Nokii. Ten sam motyw wykorzystano na kolejnych stronach wydania gazety, łącznie prezentując cztery zakresy tematyczne (wiadomości, finanse, rozrywkę i sport). Pierwszy etap kampanii zakończono podsumowującym motywem reklamowym na końcu wydania. Drugim etapem kampanii było wykupienie całej 3. strony na dwa tygodnie i każdego dnia pojawiał się motyw reklamowy znany z pierwszej części kampanii, tym razem prezentujący zawartość całego aktualnego wydania Metropolu podzielonego na działy, tematy i stronę na której można je znaleźć.
Kampania została przeprowadzona w Metropolu we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Szwecji, Danii, Finlandii, Holandii, Grecji i Portugalii.
Po zakończeniu kampanii ponad 88 procent ankietowanych deklarowało, że pamięta reklamę, a 64 procent postrzegało zarówno markę, jak i produkt pozytywnie. W przypadku pokazania layoutów bez logo, aż 54 procent badanych rozpoznawało markę Nokia. 43 procent osób przyznało się, że wzrosła ich potrzeba zakupu telefonu, po tym jak zobaczyli reklamę w Metropolu.
– Nagroda, którą otrzymaliśmy, jest dowodem uznania i zaufania dla całego zespołu Metro International, Nokii oraz domu mediowego Mediacom Sztokholm. Tylko najwięksi wydawcy, z perfekcyjnie zorganizowanym systemem komunikacji pomiędzy działami sprzedaży, redakcji i produkcji są w stanie przeprowadzić tak spektakularne kampanie – powiedział Alistair Ballantyne, dyrektor sprzedaży Metro International.
Dołącz do dyskusji: Kampania telefonu Nokia 6630 nagrodzona