SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Joanna Góra straciła stanowisko redaktor naczelnej „Harper’s Bazaar”. Odchodzi też Maciej Gajewski

Joanna Góra nie jest już redaktor naczelną polskiej edycji „Harper’s Bazaar”, zaś Maciej Gajewski przestał kierować segmentem męskich magazynów w wydawnictwie Marquard Media Polska. Z firmy odchodzi też dyrektor sprzedaży Justyna Duszyńska. Do zarządu dołączy Andrzej Fudała, który przejmuje część zarządzania operacyjnego w Polsce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Joanna Góra, fot. MarquardJoanna Góra, fot. Marquard

Góra szefowała polskiej edycji „Harper’s Bazaar” od jej startu w 2013 roku. - W ciągu tych pięciu lat udało nam się zbudować bardzo silną markę na rodzimym rynku. Jest ona synonimem luksusu, nie rozmienia się na drobne. Udało nam się już wypracować stałe grono wiernych odbiorców - bo faktycznie jesteśmy synonimem luksusu. Cechuje nas wysoki poziom estetyczny, intelektualny i dziennikarski. Mamy też znakomitych współpracowników, ekskluzywne materiały, wysokiej jakości zdjęcia. Z tym wszystkim kojarzy się dzisiaj polska edycja „Harper’s Bazaar” - mówiła kilka dni temu dla portalu Wirtualnemedia.pl Joanna Góra.

W środę zarząd Grupy Marquard zdecydował o tym, że dotychczasowa naczelna nie będzie dłużej kierowała pismem. - Chcielibyśmy podziękować Joannie Górze za wybitne osiągnięcia jako redaktora założyciela „Harper’s Bazaar” - informuje wydawnictwo Marquard Media Polska. Obowiązki tymczasowej szefowej pisma obejmuje Anna Zaleska.

Umowa Joanny Góry wygaśnie z końcem czerwca. Zapytana przez portal Wirtualnemedia.pl o powody nagłej zmiany, Góra odpowiada krótko: - Różne wizje co do dalszej współpracy. Nie wiem jeszcze, co będę robiła po „Harper’s Bazaar”. Mam rozmaite pomysły.

W listopadzie ub.r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych uplasował się „Twój Styl”. „Harper’s Bazaar” zajął przedostatnie miejsce ze sprzedażą na poziomie 17 tys. egz.

Joanna Góra to dziennikarka i redaktorka, która m.in. wprowadzała na polski rynek Canal+. Jako dyrektor wydawniczy była związana z takimi pismami, jak „Elle”, „Film”, „Claudia”, „Playboy” czy „Cosmopolitan”. Przez 6 lat była redaktor naczelną miesięcznika „Shape”, od 2013 roku kierowała „Harper’s Bazaar”.

„Wspaniały zespół liderów segmentu męskiego”

Z wydawnictwem żegna się też Maciej Gajewski, szef segmentu pism męskich i redaktor naczelny „Esquire”. Jego funkcję w tym magazynie obejmuje Andrzej Chojnowski. Gajewski kierował tym pismem od stycznia 2017 roku.

Wcześniej, od 2003 roku, był związany z miesięcznikiem „Pani”, w którym przez dziesięć lat pełnił funkcję zastępcy redaktor naczelnej. Na stanowisku zastąpił Filipa Niedenthala.

Zarząd wydawnictwa podziękował w oficjalnym komunikacie także i jemu podkreślając, że udało mu się przygotować „wspaniały zespół liderów segmentu męskiego”.

Odchodzi Justyna Duszyńska, Andrzej Fudała dyrektorem finansowym

W środę ogłoszono także, że w ramach dalszych zmian restrukturyzacyjnych nowo mianowany dyrektor finansowy wydawnictwa Andrzej Fudała dołącza do zarządu Grupy Marquard Media i przejmuje część zarządzania operacyjnego w Polsce. Z kolei dyrektor działu digital Edyta Sidwa, dołączy do rady ds. digital Grupy Marquard Media. Jej zadaniem będzie wspieranie procesu transformacji na poziomie grupy.

Z wydawnictwa odchodzi natomiast dyrektor sprzedaży Justyna Duszyńska - jej obowiązki przejmuje nowo sformowany zespół zarządzający sprzedażą. Tworzą go trzy osoby: Gracjan Chagowski, Agnieszka Gronowska oraz Maria Wnuk.

- Kontynuując transformację rozpoczętą przez Zsuzsannę Óhidi, prezesa zarządu Marquard Media Polska w październiku 2017, pragniemy poinformować o podjęciu kolejnych kroków przybliżających nas do realizacji ustalonego planu transformacji działalności - tak zmiany w firmie zapowiedział Bijan Khezri, prezes zarządu i dyrektor zarządzający Marquard Media Group.

Justyna Duszyńska pracowała w wydawnictwie od maja ub.r., wcześniej w latach 2009-2013 była związana z Grupą Onet, w której pełniła funkcję m.in. dyrektor biura reklamy.

Grupa Marquard Media Polska ogłosiła wdrożenie zmian od 1 listopada ubiegłego roku. Nowy program rozwoju wydawnictwa ma opierać się teraz na "ofertach cyfrowych, marketingu kreatywnym i kompleksowych rozwiązaniach biznesowych". Wydawca zaczął wówczas zmieniać strukturę organizacyjną i przeprowadzać restrukturyzację wydawniczą dla produktów drukowanych, koncentrując ją wokół trzech grup tematycznych, nadzorowanych przez dyrektorów ds. treści.

W portfolio pism drukowanych Marquard Media Polska znajdują się m.in. takie tytuły jak „CKM”, „Joy”, „Shape”, „Playboy”,  „Esquire”, „Harper’s Bazaar” czy „Cosmopolitan”. W internetowym portfolio ma m.in. portale: Kozaczek.pl, CKM.pl, Zeberka.pl, Hotmoda.pl czy Harpersbazaar.pl.

Dołącz do dyskusji: Joanna Góra straciła stanowisko redaktor naczelnej „Harper’s Bazaar”. Odchodzi też Maciej Gajewski

40 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mich
Szkoda Gajewskiego
odpowiedź
User
Lol
Co za brednie w wirtualnych ten pan Khetzi jakoś tam znowu opowiada... nie zna po prostu rynku
odpowiedź
User
Monika
Maquard się sypie dalej. Kto da tam reklamę będzie szalony!!!!!!!!!!!
odpowiedź