Jedynka i RMF FM mocno zwiększyły wpływy reklamowe
W maju najbardziej wzrosły w skali rok do roku cennikowe wpływy reklamowe Programu I Polskiego Radia i RMF FM. Cały rynek zwiększył się o jedną piątą.
Polskie stacje radiowe w maju bieżącego roku cennikowo zarobiły na reklamach (bez rabatów) 214,5 mln zł, czyli o 21,2 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to przełamanie stagnacji z kwietnia, kiedy całościowe wpływy reklamowe rozgłośni nie zmieniły się w porównaniu do ubiegłego roku (więcej). Rynek reklamy radiowej powrócił do wzrostów z I kwartału, kiedy zwiększył się rok do roku o 15 proc. (więcej).
Liderem pod względem cennikowych wpływów reklamowych pozostaje RMF FM, które w maju zarobiło z reklam 62,5 mln zł, czyli 24,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Taki sam wzrost wpływów reklamowych zanotowała Eska Warszawa, która zyskała w ten sposób 4,5 mln zł. Natomiast aż o 34,5 proc. więcej niż rok wcześniej zarobił w maju z reklam Program I Polskiego Radia.
Zajmujące drugie miejsce w tym zestawieniu Radio ZET zanotowało cennikowe wpływy reklamowe w wysokości 43,8 mln zł, czyli o 20,6 proc. wyższe niż w maju ubiegłego roku. Natomiast Program III Polskiego Radia cennikowo zarobił z reklam 6,6 mln zł (17,1 proc. więcej niż rok wcześniej). Wśród czołowych stacji tylko Eska Poznań w skali rok do roku zanotowała w maju nieznaczny spadek cennikowych wpływów reklamowych – o 6,8 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
V. 2010 | V. 2009 | |
RMF FM | 62 564 572 zł | 50 243 445 zł |
ZET | 43 843 756 zł | 36 362 460 zł |
PR 3 | 6 592 880 zł | 5 629 610 zł |
Eska Wrocław | 4 812 842 zł | 4 631 290 zł |
Eska Warszawa | 4 534 840 zł | 3 643 370 zł |
Eska Poznań | 3 667 444 zł | 3 935 102 zł |
PR 1 | 3 280 680 zł | 2 438 870 zł |
Eska Trójmiasto | 2 957 740 zł | 2 728 198 zł |
Dołącz do dyskusji: Jedynka i RMF FM mocno zwiększyły wpływy reklamowe