IAB Polska wprowadza standard reklam displayowych
IAB Polska, w ramach swojej grupy roboczej brand advertising, przygotowało standard reklam displayowych. Dokument zacznie obowiązywać we wrześniu.
Przygotowany przez IAB Polska standard reklam displayowych ujednolica nazewnictwo i dopuszczalne wagi najpopularniejszych formatów. Dokument określa też, że każda reklama musi zawierać w prawym górnym rogu widoczny i klikalny na całym obszarze napis „zamknij X”, a dźwięk nie może być uruchamiany samoistnie, tylko przez użytkownika.
Standard reklam displayowych przygotowała w IAB Polska grupa robocza brand advertising, utworzona niedawno z przekształcenia grupy display advertising (więcej). Dokument jest wzorowany na regulacjach obowiązujących na świecie, dzięki czemu kreacje tworzone za granicą nie będą wymagały poprawek przy emisji w Polsce.
Do końca sierpnia wydawcy internetowi będą mogli dostosowywać swoje strategie sprzedaży i zamieszczania reklam do nowych zasad. Od początku września ci, którzy będą ich przestrzegać, otrzymają odpowiedni certyfikat IAB Polska.
Dołącz do dyskusji: IAB Polska wprowadza standard reklam displayowych
A generalnie się cieszę, może w końcu zniknie szajs typu v2 media czy coś tam.