SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IAB Polska wprowadza standard reklam displayowych

IAB Polska, w ramach swojej grupy roboczej brand advertising, przygotowało standard reklam displayowych. Dokument zacznie obowiązywać we wrześniu.

Przygotowany przez IAB Polska standard reklam displayowych ujednolica nazewnictwo i dopuszczalne wagi najpopularniejszych formatów. Dokument określa też, że każda reklama musi zawierać w prawym górnym rogu widoczny i klikalny na całym obszarze napis „zamknij X”, a dźwięk nie może być uruchamiany samoistnie, tylko przez użytkownika.

Standard reklam displayowych przygotowała w IAB Polska grupa robocza brand advertising, utworzona niedawno z przekształcenia grupy display advertising (więcej). Dokument jest wzorowany na regulacjach obowiązujących na świecie, dzięki czemu kreacje tworzone za granicą nie będą wymagały poprawek przy emisji w Polsce.

Do końca sierpnia wydawcy internetowi będą mogli dostosowywać swoje strategie sprzedaży i zamieszczania reklam do nowych zasad. Od początku września ci, którzy będą ich przestrzegać, otrzymają odpowiedni certyfikat IAB Polska.
 

Dołącz do dyskusji: IAB Polska wprowadza standard reklam displayowych

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maks
Szkoda, że IAB nie ma w standardzie odpisywania na maile, w których opisywane sa praktyki sieci reklamowych, witryn, zrzeszonych w IAB
odpowiedź
User
markusduparkus
nooo, brawo dla IAB, niedługo wzorem Komisji Europejskiej będę mówili jakie zakrzywienie będzie mógł mieć interaktywny banan. weźcie ludzie nie podniecajcie sie rzeczami oczywistymi, a zajmijcie sie czymś pożytecznym. a w ogóle to ...
odpowiedź
User
gość
@maks: nieprawda! odpisują. mi odpowiedzieli po roku.

A generalnie się cieszę, może w końcu zniknie szajs typu v2 media czy coś tam.
odpowiedź