SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IAB Polska ogłasza Qualid - program poprawy jakości reklamy internetowej

IAB Polska zainaugurowało autorski program poprawy jakości o nazwie Qualid. Ma on pomóc branży reklamy internetowej w budowaniu zaufania reklamodawców, nadszarpniętego w ostatnich latach przez negatywne zjawiska takie jak ad freud.

Premiera programu Qualid miała miejsce podczas czternastej edycji Forum IAB, które odbywa się 6-7-8 października pod hasłem „In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?”. Podczas prezentacji programu Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, podkreślał, że wydatki na reklamę internetową w Polsce są już większe niż na reklamę w telewizji. To z kolei zobowiązuje branżę  do "kreowania trendów" jakości reklamy w internecie, gdzie próg wejścia z własnym przekazem jest relatywnie niższy niż w innych kanałach. 

- Internet jest dzisiaj medium reklamowym numer jeden i kierowane są tam ogromne budżety, co przyciąga czasami nieuczciwe praktyki biznesowe. Bardziej niż kiedyś musimy jako branża zintensyfikować działania zwalczające cyberprzestępczość i zjawiska takie jak chociażby fraud reklamowy. Branża cyfrowa od lat dba o to, aby jakość ekosystemu reklamowego była jak najwyższa - mówił Włodzimierz Schmidt.

Qualid ma poprawiać jakość reklamy cyfrowej

Program poprawy jakości Qualid ma na celu opracowywanie, gromadzenie, propagowanie pozytywnych i skutecznych rozwiązań, które przyczyniać się będą do poprawy jakości reklamy cyfrowej, co z kolei przełoży się na zwiększone zaufanie reklamodawców.

Program tworzony i rozwijany jest wraz z ekspertami pracującymi w ramach Grup Roboczych IAB. Qualid skierowany jest do wszystkich stron rynku – wydawców i sieci reklamowych, agencji i domów mediowych, dostawców narzędzi technologicznych, reklamodawców.

Program w pierwszej fazie działalności stawia branży internetowej cztery cele. Pierwszy to edukacja w zakresie ochrony wizerunku i bezpieczeństwa marki (brand safety), drugi - pozytywny wpływ na bezpieczeństwo i transparentność reklamy kupowanej w programmaticu. Dalsze cele to umocnienie znaczenia wskaźnika viewability oraz podnoszenie świadomości zagrożeń wynikających z aktywności oszustów oraz wypracowanie rynkowych standardów w zakresie raportowania podejrzanego ruchu (fraud).

IAB Polska apeluje o przystępowanie do Qualid

W przyszłości Program Qualid będzie rozwijany i rozszerzany o kolejne elementy, które odpowiadać będą bieżącym wyzwaniom rynkowym. Program otwarty jest dla wszystkich członków IAB Polska, a w pierwszej kolejności proces przystąpienia rozpoczęły firmy z grona Rady Nadzorczej IAB Polska.

Jak przystąpić do programu Qualid? Podczas Forum IAB Polska Włodzimierz Schmidt zaznaczył, że wiele firm z branży w zasadzie już spełnia wymogi programu, wystarczy zgłoszenie i przejście procesu rejestracji.

- Proces przystąpienia do Programu poprawy jakości Qualid zaczyna się od rejestracji na dedykowanej stronie internetowej. Następnie kandydująca firma przechodzi obowiązkowy okres przejściowy, trwający maksymalnie 6 miesięcy, w czasie którego należy dopełnić określonych warunków Programu w wybranych kategoriach. W tym okresie dana firma otrzymuje od nas szary stempel Qualid. Po weryfikacji dopełnienia warunków przyznajemy kolorowy stempel jakości w danej kategorii lub złoty stempel Qualid, który oznacza spełnienie warunków we wszystkich czterech obszarach czyli: brand safety, fraud, programmatic oraz viewability - tłumaczy Włodzimierz Schmidt.

Dołącz do dyskusji: IAB Polska ogłasza Qualid - program poprawy jakości reklamy internetowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl