Henkel Polska i Aflofarm najbardziej zwiększyły wydatki na reklamy w telewizji
Wśród firm farmaceutycznych i kosmetycznych budżety na reklamy telewizyjne najmocniej zwiększyły w ub.r. Henkel Polska i Aflofarm. Natomiast liderami pod względem wielkości tych wydatków pozostały L'Oreal Polska i US Pharmacia.
Dane TNS OBOP pokazują, że firmy z sektora higieny i pielęgnacji ciała wydające cennikowo najwięcej na reklamy telewizyjne w 2010 roku przeznaczyły na to mniej więcej tyle samo środków, co rok wcześniej. Telewizyjny budżet reklamowy liderującego w tym segmencie L'Oreal Polska zmniejszył się o 2 proc., a w przypadku Nivea Polska spadek wyniósł 5 proc. Z drugiej strony Procter & Gamble DS Polska na promocję swoich artykułów kosmetycznych i higienicznych w telewizji przeznaczył 10 proc. więcej niż w 2009 roku, a Unilever Polska – 24 proc. więcej. Natomiast wydatki Henkel Polska w tym zakresie wzrosły aż o 64 proc.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Higiena i pielęgnacja” |
|||
|
2010 rok |
2009 rok |
|
L'Oreal Polska |
348 555 735 zł |
355 857 843 zł |
|
Procter & Gamble DS Polska |
335 575 309 zł |
304 559 501 zł |
|
Unilever Polska |
256 383 723 zł |
206 837 374 zł |
|
Henkel Polska |
154 808 995 zł |
94 418 011 zł |
|
Nivea Polska |
118 475 799 zł |
124 250 713 zł |
Z kolei w sektorze farmaceutycznym wszyscy najwięksi reklamodawcy telewizyjni zwiększyli swoje cennikowe wydatki w tym zakresie. I tak US Pharmacia przeznaczyła 3 proc. więcej środków niż w 2009 roku, a Novartis Poland – 12 proc. więcej. Natomiast Glaxosmithkline na reklamy telewizyjne swoich farmaceutyków wydał 16 proc. więcej, a Reckitt Benckiser – 17 proc. więcej. Jednak największy wzrost telewizyjnego budżetu reklamowego – wynoszący 142 proc. – zanotował Aflofarm.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Produkty farmaceutyczne, leki” |
|||
|
2010 rok |
2009 rok |
|
US Pharmacia |
324 525 096 zł |
313 739 034 zł |
|
Aflofarm |
178 076 981 zł |
73 647 402 zł |
|
Glaxosmithkline Consumer Healthcare |
115 621 913 zł |
99 829 524 zł |
|
Novartis Poland |
112 603 975 zł |
99 829 524 zł |
|
Reckitt Benckiser Healthcare |
108 319 741 zł |
92 850 107 zł |
Dołącz do dyskusji: Henkel Polska i Aflofarm najbardziej zwiększyły wydatki na reklamy w telewizji
Link do ankiety: ebadania.pl/01a9dbb5a699af78
Z góry dziękuję / Andrzej