Od września nowe ostrzeżenia i zasady dla reklamodawców w Google Ads
21 września br. Google wprowadzi nowy system oparty na ostrzeżeniach, który ma być egzekwowany wobec reklamodawców, którzy wielokrotnie naruszają zasady Google Ads.
Google rozpocznie wdrażanie systemu opartego na ostrzeżeniach 21 września br., i będzie go stopniowo zwiększać w ciągu kolejnych 3 miesięcy.
Dotyczyć będą takich zasad, jak umożliwianie nieuczciwego zachowania, promocja substancji niezatwierdzonych, broń palna, części do broni i powiązane produkty, materiały wybuchowe, inne w kategorii Broń i Tytoń.
Zakres zasad systemu opartego na ostrzeżeniach ma być rozszerzany stopniowo, poprzez dodawanie kolejnych zasad. Reklamodawcy będą powiadamiani za każdym razem, gdy nowe zasady zostaną objęte zakresem systemu opartego na ostrzeżeniach.
Google przypomina, że te regulacje nie wpływają na dotychczasowe procedury zawieszania kont z powodu rażących naruszeń zasad Google Ads.
Co się zmienia?
Aby zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo, Google wymaga od reklamodawców przestrzegania zasad Google Ads. W ramach systemu egzekwowania zasad Google Ads, Google zacznie wydawać ostrzeżenia dla reklamodawców, którym będą towarzyszyć powiadomienia e-mail i powiadomienia na koncie, aby zachęcić do przestrzegania przepisów i zniechęcać do powtarzających się naruszeń obowiązujących zasad.
Pierwsze naruszenie zasad przez reklamodawcę spowoduje tylko ostrzeżenie. Jednak reklamodawcy otrzymają pierwsze ostrzeżenie, jeśli zostanie wykryte ciągłe naruszanie zasad. Reklamodawcy będą mogli otrzymać maksymalnie trzy ostrzeżenia, a kary nakładane za każde ostrzeżenie będą stopniowo wzrastać. Tymczasowe blokady konta zostaną zastosowane w przypadku pierwszego i drugiego ostrzeżenia (odpowiednio przez 3 i 7 dni), natomiast trzecie ostrzeżenie spowoduje zawieszenie konta.
Reklamodawca, którego konto zostało tymczasowo zawieszone, będzie musiał usunąć zakwestionowane naruszenia i przesłać formularz potwierdzenia, aby wznowić wyświetlanie reklam. Po tym potwierdzeniu konto zostanie zwolnione ze stanu tymczasowego zawieszenia albo 3 dni po wydaniu pierwszego ostrzeżenia, albo po 7 dniach w przypadku drugiego ostrzeżenia. Reklamodawcy mogą również odwołać się od decyzji o ostrzeżeniu, jeśli stwierdzą, że ta została wydana w wyniku błędu. Reklamy zostaną wznowione natychmiast po pomyślnym odwołaniu się od ostrzeżenia.
Konta pozostaną tymczasowo zawieszone, jeśli reklamodawca nie podejmie żadnych działań w celu potwierdzenia lub odwołania się od ostrzeżenia. Ostrzeżenia pozostaną na koncie Google Ads przez 90 dni, o ile nie zostaną odwołane.
Konta zawieszone po trzecim ostrzeżeniu nie będą mogły wyświetlać żadnych reklam ani tworzyć nowych treści, chyba że odwołanie od zawieszenia zostanie skutecznie odwołane.
Dołącz do dyskusji: Od września nowe ostrzeżenia i zasady dla reklamodawców w Google Ads