Golden Drum 2011: 9 razy złoto i 4 Grand Prix dla Polaków
Na festiwalu reklamowym Golden Drum 2011 polskie agencje zdobyły osiem Złotych Bębnów, po cztery Grand Prix i Srebrne Bębny oraz Złoty Zegarek. Najwięcej wyróżnień otrzymała Leo Burnett (foto i wideo).
Wśród polskich kampanii wyróżnionych podczas tegorocznego festiwalu Golden Drum najwięcej nagród zdobyła akcja „Tajemnice ukryte w obrazach”, którą agencja Leo Burnett, wspólnie z firmami Opus Film i K2, przygotowała dla Muzeum Narodowego w Krakowie. W ramach projektu opracowano aplikację mobilną „Nowy wymiar Sukiennic” pozwalającą użytkownikom iPhone’ów 3GS podczas zwiedzania Sukiennic oglądać m.in. trójwymiarowe obrazy nawiązujące do najciekawszych dzieł malarskich z wystawy (zobacz szczegółowy opis tej akcji).
Kampanii przyznano Złoty Bęben i Grand Prix w kategorii kampanii bezpośrednich, Złoty Bęben w kategorii kampanii innowacyjnych, Srebrny Bęben w kategorii kampanii cyfrowych oraz Złoty Zegarek w kategorii kampanii zintegrowanych. Przy akcji w Leo Burnett pracowali art directorzy Paweł Heinze i Krzysztof Iwiński oraz head of digital Sebastian Oszczepaliński.
Polski oddział Leo Burnett dostał też kilka nagród za reklamy prasowe. I tak layoutom o roboczym tytule „Kolor” promującym płyn do prania i płukania Dreft (z portfolio Procter&Gamble) przyznano Złoty Bęben i Grand Prix.
Inne reklamy prasowe tego produktu - zatytułowane roboczo „Kształt” - wyróżniono Srebrnym Bębnem. Wszystkie reklamy Drefta przygotowali z ramienia Leo Burnett art director Sylwia Rękawek, copywriter Justyna Nakielska i duet dyrektorów kreatywnych Heinze-Iwiński. Nad layoutami „Kolor” pracowała też ilustrator Anna Halarewicz, a nad layoutami „Kształt” – art director Robert Chudzik i fotograf Łukasz Murgrabia.
Leo Burnett Warszawa otrzymała także Srebrny Bęben za reklamę prasową „Mapa” promującą proszek do prania Bonux produkowany przez Procter&Gamble. Layout przygotowali art director Yigit Unan, copywriter Anna Gadecka, duet dyrektorów kreatywnych Heinze-Iwiński i fotograf Łukasz Murgrabia.
Złoty Bęben i Grand Prix w kategorii „Nowe i innowacyjne” oraz Złoty Bęben w kategorii komunikacji bezpośredniej otrzymała Euro RSCG Warszawa za kampanię „Co człowiek przegapi, znajdzie maszyna” zrealizowaną dla Stowarzyszenia Amazonki. W ramach akcji każdą kobietę, która w sklepie H&M w centrum Warszawy kupiła bieliznę, zatrzymywał przy bramce dźwięk klipsa z hasłem „To, co człowiek przegapi, znajdzie maszyna. Wczesny sygnał ratuje życie. Umów się na mammografię”.
Przypomnijmy, że tej kampanii przyznano w Brązowego Lwa na tegorocznym festiwalu reklamowym w Cannes (przeczytaj o tym więcej). W Euro RSCG Warszawa przy tym projekcie pracowali art director Rafał Ryś, copywriter Magdalena Banasik, dyrektor kreatywny Jacek Szulecki i project manager Agnieszka Wichracka.
Czwarte polskie Grand Prix w Golden Drum 2011 - a także Złoty Bęben - zdobyła Grey Worldwide Warszawa w kategorii materiałów korporacyjnych. Agencja przygotowała dla producenta prezerwatyw Taboo żartobliwy „Kalendarz na 365 nocy”. Na projektem pracowali w Grey art director Zofia Nowak, copywriter Piotr Zygmunt oraz dyrektorzy kreatywni Katarzyna Sośnierz i Grzegorz Waliczek.
Dwie nagrody - Złoty Bęben w kategorii eventów i Srebrny Bęben w kategorii public relations - przyznano DDB Warszawa za kampanię „Sztuka nigdy nie widziana” przeprowadzoną na zlecenie Fundacji Audiodeskrypcja. W ramach akcji zorganizowano wystawę i licytację, na której zamiast obrazów prezentowane były zestawy pozwalające wysłuchać opisów prac. W ten sposób zwracano uwagę na potrzebę instalowania w muzeach zestawów audio dla niewidomych. Projekt z ramienia DDB przygotowali art director Magdalena Drozdowska, copywriter Mateusz Książek, creative directorzy Zuzanna Duchniewska i Maciej Waligora oraz project managerzy Kasia Seyfried, Natalia Wolska i Marta Macke.
Złoty Bęben - w kategorii kampanii cyfrowych - zdobyła również Scholz&Friends Warszawa za interaktywny baner dla Polskiej Akcji Humanitarnej, która wiosną br. organizowała pomoc Japonii dotkniętej trzęsieniem ziemi i tsunami. Przesuwając suwak banera, można było obejrzeć satelitarny obraz tego samego miejsca w Japonii przed nastąpieniem kataklizmem i po jego przejściu oraz poznać szacowany koszt naprawy wszystkich szkód. W agencji nad reklamą pracowali dyrektorzy artystyczni i kreatywni Józef Dutkiewicz i Jarosław Wiewiórski, designer i programista Aleksander Frydrych oraz project manager Bertrand Łastowiecki.
Ponadto w pozakonkursowej kategorii Piran Portoroż Poster Award nagrodę otrzymali Mateusz Gaca i Aleksandra Marchocka z agencji Netizens za serię prac „Edward Nożycoręki”.
W tegorocznym Golden Drum nagrodę Złota Sieć dla najlepszej sieciowej agencją otrzymała Leo Burnett. Złotą Różę przyznano rumuńskiemu oddziałowi McCann Erickson, a tytuł Brand Grand Prix - brytyjskiej sieci komórkowej. W klasyfikacji do tej drugiej nagrody kolejne miejsce zajął polski oddział Leo Burnett, a do tej ostatniej - Muzeum Narodowe w Krakowie.
Dołącz do dyskusji: Golden Drum 2011: 9 razy złoto i 4 Grand Prix dla Polaków