Gino Rossi zamyka sklepy w Niemczech, stawia na sieć w Polsce
Gino Rossi, w ramach realizacji nowej strategii, zamknie wszystkie swoje sklepy w Niemczech i skupi się na rozwoju sieci własnej w Polsce oraz franczyzy w Rosji. Liczba sklepów Gino Rossi ma wzrosnąć do 80, a salonów Simple do 55 na koniec przyszłego roku, poinformowali przedstawiciele spółki.
"Wszystkie sklepy w Niemczech są nierentowne. Nie osiągnęliśmy efektu skali, dlatego zdecydowaliśmy, że je zamkniemy. To była chybiona decyzja. Chcemy wrócić na rynek wschodni , gdzie marka Gino Rossi funkcjonowała bardzo dobrze" - powiedział przewodniczący rady nadzorczej Jan Pilch podczas konferencji prasowej.
Obecnie na rynku niemieckim działają 2 salony Simple oraz 6 sklepów Gino Rossi. Spółka negocjuje obecnie rozwiązanie ośmioletnich kontraktów z centrami handlowymi, w których są zlokalizowane i, według Pilcha, dwa sklepy uda się zamknąć jeszcze w tym roku.
Pilch zaznaczył, że eksport do Rosji bardzo dobrze się rozwija, ale spółka nie planuje tam otwarć nowych sklepów Gino Rossi, natomiast prowadzi wstępne rozmowy na temat otwarcia dwóch salonów Simple na zasadach franszyzy.
"Strategia na rynki wschodnie to zacieśnianie współpracy z partnerami. Buty Gino Rossi są sprzedawane w różnych sklepach, w tym multibrandowych, i tu nie zamierzamy otwierać własnych salonów"- powiedział członek zarządu Łukasz Adach.
Dodał, że eksport stanowi ok. 25% rocznej sprzedaży spółki i ma rosnąć.
Gino Rossi zamierza rozwijać sieć krajową i uruchomi do 2012 r. 1.146 m.kw. powierzchni pod marką Gino Rossi i 1.345 m.kw. pod marką Simple. Liczba sklepów Gino Rossi wzrośnie do 79 wobec 68 obecnie (liczba sklepów franczyzowych wynosi 9 nie zmieni się), zaś liczba salonów Simple zwiększy się do 55 wobec 43 obecnie (w tym 9 franczyzowych - bez zmian).
"Widzimy potencjał rozwoju obu marek na terenie Polski. Jeśli chodzi o Simple, to tu nie ma trzeba nic zmieniać w zakresie produktu, trzeba po prostu otwierać nowe sklepy. Marka Gino Rossi była trochę zaniedbana " - powiedział Pilch.
Do końca tego roku spółka otworzy 6 salonów Simple oraz 4 sklepy Gino Rossi.
Capex na jeden sklep to ok. 3 tys. zł w przypadku sklepu Gino Rossi i ok. 3,5 tys. na salon Simple, co daje łącznie ok. 10 mln zł nakładów na rozwój sieci.
Spółka odświeża obecnie wystrój sklepów. Po wprowadzeniu zmian sprzedaż w tych sklepach wzrosła o 15-30%. Obecnie 4 sklepy Ginio Rossi działają w nowym koncepcie.
Pilch poinformował, że w ramach nowej strategii spółka m.in. zmieniła podejście do zarządzania marką Gino Rossi - zatrudniła nowego głównego stylistę z Włoch, który doświadczenia z tamtego rynku przełoży na rynek polski, będzie sprzedawać więcej dodatków (paski, torebki, portfele), zaś w komunikacji marketingowej chce wykorzystać silną pozycję marki.
Dołącz do dyskusji: Gino Rossi zamyka sklepy w Niemczech, stawia na sieć w Polsce