Gigantyczne reklamy Orange pod ostrzałem internautów. Firma: to unikalna realizacja
Internautom mocno nie spodobały się wielkoformatowe reklamy Orange umieszczone w centrum Warszawy. Operator wyjaśnia, że to jednorazowa kampania z okazji rebrandingu TP, która będzie prowadzona zgodnie z planem.
Gigantyczne reklamy Orange z hasłem „Więcej dla Ciebie w Orange” pojawiły się w poniedziałek na elewacjach dwóch budynków w ścisłym centrum Warszawy: hotelu Novotel oraz Pałac Kultury i Nauki. To element kampanii informującej o rebrandingu usług głosowych TP na Orange, prowadzonej też w mediach (obejrzyj wykorzystywany w niej spot).
We wtorek rano zdjęcia pokazujące ogromne reklamy Orange zamieścił użytkownik Wykopu, dodając tytuł „Reklamowy ściek od orange w centrum warszawy! Na PKiN też!”. „Nie pozwólmy koncernom na takie reklamowe barbarzyństwo, na brak szacunku dla mieszkańców i przestrzeni publicznej!” - apelował internauta, zachęcając innych, żeby wyrazili swoje opinie na facebookowym fanpage’u Orange Polska. Na odzew nie trzeba było długo czekać - na fanpageu pojawiło się kilkadziesiąt mocno negatywnych wpisów, np. „Dlaczego oszpecacie Warszawę?, „Czy wy zdajecie sobie sprawę z tego, że dzięki waszej ‘kampanii reklamowej’ nasza Stolica wygląda jak cyrk? Taka wielka korporacja sięga po takie prymitywne formy reklamy? Może własną siedzibę obkleicie takim paskudztwem?” czy „Ilość/wielkość reklam odwrotnie proporcjonalna do jakości firmy”. Niektórzy użytkownicy deklarowali też, że z powodu tych reklam rezygnują z usług Orange.
>>> Koniec marki TP, ale TPSA nie zmniejszy budżetu reklamowego
Po południu przedstawiciele Orange Polska oficjalnie odpowiedzieli na te zarzuty. Wyjaśnili, że nietypowo duże reklamy mają podkreślać znaczenie zmiany, jaką jest rebranding TP na Orange. „Przygotowując tę akcję chcieliśmy, by miała ona niezwykły charakter, a jednocześnie nie była uciążliwa dla mieszkańców Warszawy. W przeciwieństwie do standardowych realizacji reklamowych (tzw. siatek wielkoformatowych) ta nie zasłania elewacji budynku (opiera się na zmianie koloru istniejącej elewacji), a do jej przeprowadzenia wybraliśmy hotel, nie zaś budynek mieszkalny. To jednorazowa, unikalna dla Orange realizacja” - czytamy w oświadczeniu. Jednocześnie firma zapowiada, że reklamy zgodnie z planem będą eksponowane do końca Euro 2012 (czyli do początku lipca), przy czym w najbliższym czasie pojawi się na nich hasło zapraszające na ten turniej.
Dołącz do dyskusji: Gigantyczne reklamy Orange pod ostrzałem internautów. Firma: to unikalna realizacja