Gazeta Wyborcza w górę, coraz mniej reklam w Fakcie
Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Dziennika iRzeczpospolitej. Ostro w dół Fakt - czyli rynek reklamy w prasie wI półroczu 2007.
"Gazeta Wyborcza" zwiększyła w I półroczu 2007 roku cennikowewpływy z reklam do 483,32 mln zł, czyli o 37,24 mln zł wobecanalogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennychfirmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita", która zanotowałaprzychody reklamowe na poziomie 88,76 mln zł (2,98 mln zł więcejniż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" - 81,34mln zł (spadek o 18,55 mln zł).
Tuż za podium uplasował się "Dziennik" - na rynku od 18.kwietnia 2006 r. - 68,82 mln zł.
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował"Dziennik Bałtycki" - wzrost z 40,52 mln rok temu do 40,83 mln złobecnie.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w I półroczu2007 roku 1 249 600 459 zł wobec 1 193 778 712 zł w 2006 roku (danebez autopromocji).
Rok /Miesiąc | I-VI.2007 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem:gazety | 1 249 600 459 zł |
GAZETA WYBORCZA | 483321 397 zł |
RZECZPOSPOLITA | 88 767524 zł |
FAKT | 81 346813 zł |
DZIENNIK | 68 824418 zł |
SUPER EXPRESS | 46 193829 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 40 838488 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 38 976204 zł |
METRO | 30 799585 zł |
GAZETA PRAWNA | 27 108371 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 24 800987 zł |
Rok /Miesiąc | I-VI.2006 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem:gazety | 1 193 778 712 zł |
GAZETA WYBORCZA | 446081 009 zł |
FAKT | 99 896461 zł |
RZECZPOSPOLITA | 85 783679 zł |
SUPER EXPRESS | 43 448304 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 40 529701 zł |
GAZETA PRAWNA | 27 847480 zł |
METROPOL | 26 322831 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 26 161200 zł |
PULS BIZNESU | 25 286225 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 23 526575 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w I półroczu 2007 roku(z autopromocją):
Rok /Miesiąc | I-VI.2006 | I-VI.2007 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 3 757 616 735 zł | 4 627 253 412 zł |
Radio | 692 074 792 zł | 788 107 717 zł |
Gazety | 1 233 208 001 zł | 1 293 748 949 zł |
Magazyny | 1 152 522 853 zł | 1 209 229 466 zł |
Kina | 104 183 784 zł | 121 189 509 zł |
Razem | 6 939 606 165 zł | 8 039 529 053 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza w górę, coraz mniej reklam w Fakcie