SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazeta Wyborcza w górę, coraz mniej reklam w Fakcie

Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Dziennika iRzeczpospolitej. Ostro w dół Fakt - czyli rynek reklamy w prasie wI półroczu 2007.

"Gazeta Wyborcza" zwiększyła w I półroczu 2007 roku cennikowewpływy z reklam do 483,32 mln zł, czyli o 37,24 mln zł wobecanalogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennychfirmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita", która zanotowałaprzychody reklamowe na poziomie 88,76 mln zł (2,98 mln zł więcejniż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" - 81,34mln zł (spadek o 18,55 mln zł).

Tuż za podium uplasował się "Dziennik" - na rynku od 18.kwietnia 2006 r. - 68,82 mln zł.

Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował"Dziennik Bałtycki" - wzrost z 40,52 mln rok temu do 40,83 mln złobecnie.

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w I półroczu2007 roku 1 249 600 459 zł wobec 1 193 778 712 zł w 2006 roku (danebez autopromocji).

Rok /MiesiącI-VI.2007
Główne medium +wyd. lokalneWpływy [zł]
Razem:gazety1 249 600 459 zł
GAZETA WYBORCZA483321 397 zł
RZECZPOSPOLITA88 767524 zł
FAKT81 346813 zł
DZIENNIK68 824418 zł
SUPER EXPRESS46 193829 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI40 838488 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI38 976204 zł
METRO30 799585 zł
GAZETA PRAWNA27 108371 zł
DZIENNIK ZACHODNI24 800987 zł
Rok /MiesiącI-VI.2006
Główne medium +wyd. lokalneWpływy [zł]
Razem:gazety1 193 778 712 zł
GAZETA WYBORCZA446081 009 zł
FAKT99 896461 zł
RZECZPOSPOLITA85 783679 zł
SUPER EXPRESS43 448304 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI40 529701 zł
GAZETA PRAWNA27 847480 zł
METROPOL26 322831 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI26 161200 zł
PULS BIZNESU25 286225 zł
DZIENNIK ZACHODNI23 526575 zł

dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor

Podsumowanie wpływów reklamowych w I półroczu 2007 roku(z autopromocją):

Rok /MiesiącI-VI.2006I-VI.2007
MediaWpływy [zł]Wpływy [zł]
Telewizja3 757 616 735 zł4 627 253 412 zł
Radio692 074 792 zł788 107 717 zł
Gazety1 233 208 001 zł1 293 748 949 zł
Magazyny1 152 522 853 zł1 209 229 466 zł
Kina104 183 784 zł121 189 509 zł
Razem6 939 606 165 zł8 039 529 053 zł

Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza w górę, coraz mniej reklam w Fakcie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl