„Gazeta Polska" wyprzedziła „Wprost”. Ostro w dół „Polityka” i „Newsweek”
W maju br. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Wprost”. Zyskał jedynie „Tygodnik Powszechny”, a liderem zestawienia pozostał „Gość Niedzielny”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2015 roku wyniosła 132 046 egz. Było to o 12,87 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął tygodnik „Polityka” (Polityka), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 7,36 proc. do 115 723 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w maju br. zmniejszyła się o 13,48 proc. i wyniosła 104 223 egz. Tytuł ten zanotował drugi największy spadek w zestawieniu.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 76 158 egz., po spadku o 1,42 proc.
Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 26,26 proc., zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w maju br. wyniósł zaledwie 35 129 egz., a tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Pod koniec marca br. nowym redaktorem naczelnym „Wprost” został Tomasz Wróblewski, który zastąpił Sylwestra Latkowskiego. W związku z tym zmieniła się też część redakcji pisma, a sam tygodnik zyskał nieco inny charakter - nie ma w nim już materiałów śledczych, stawia zaś mocniej na tematy gospodarcze i poradnictwo ekonomiczne (więcej na ten temat).
Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 4,54 proc. zanotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła do 18 876 egz.
Wirtualnemedia.pl | maj | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 202 654 | 132 046 | 132 046 | 209 136 | 151 556 | 151 556 |
Polityka | 169 495 | 115 726 | 115 723 | 177 008 | 124 922 | 124 922 |
Newsweek Polska | 164 244 | 104 331 | 104 223 | 184 864 | 120 485 | 120 460 |
W Sieci | 150 043 | 76 158 | 76 158 | 166 097 | 77 257 | 77 257 |
Tygodnik Do Rzeczy | 118 588 | 66 436 | 57 511 | 144 385 | 68 550 | 59 625 |
Gazeta Polska | 103 269 | 37 597 | 37 198 | 122 627 | 42 113 | 41 380 |
Wprost | 112 500 | 103 687 | 35 129 | 117 998 | 118 103 | 47 642 |
Tygodnik Powszechny | 38 700 | 19 284 | 18 876 | 41 000 | 18 506 | 18 056 |
Przegląd | 51 000 | 17 505 | 17 505 | 51 000 | 18 152 | 18 152 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 465 687 | 285 558 | 285 558 | 490 300 | 298 893 | 298 893 |
Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.
1 2
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska" wyprzedziła „Wprost”. Ostro w dół „Polityka” i „Newsweek”