"Gazeta Polska" w górę o 162 proc., pod rządami Lisa zyskuje "Wprost"
Na pozycji lidera sprzedaży wśród tygodników opinii znalazła się lipcu br. "Polityka" - najwięcej zyskały “Gazeta Polska” (162 proc.) i “Wprost” (14 proc.) - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) w lipcu 2010 roku wyniosło 143 048 egz. i było niższe o 0,5 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) ze sprzedażą na poziomie 132 652 egz. (wzrost o 4 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 114 404 egz., notując 1 proc. wzrost sprzedaży.
Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 106 827 egz., który w lipcu br. zwiększył sprzedaż o 14 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.
Na szóste miejsce spadł (w dół o 24 proc.) tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój), który wyprzedziła “Gazeta Polska" (wzrost sprzedaży o 162 proc.).
lipiec | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Polityka | 190 145 | 143 038 | 202 232 | 143 496 |
Gość Niedzielny | 200 122 | 132 652 | 190 502 | 127 534 |
Newsweek Polska | 189 987 | 114 404 | 172 730 | 113 200 |
Wprost | 170 685 | 106 827 | 179 283 | 93 244 |
Gazeta Polska | 95 022 | 63 579 | 59 625 | 24 278 |
Przekrój | 85 000 | 47 262 | 112 269 | 62 361 |
Przewodnik Katolicki | 40 010 | 27 838 | 31 604 | 28 090 |
Przegląd | 68 100 | 24 270 | 68 100 | 22 629 |
Tygodnik Powszechny | 38 461 | 19 875 | 36 228 | 19 164 |
2010 | lipiec | czerwiec | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Polityka | 190 145 | 143 038 | 191 042 | 138 454 |
Gość Niedzielny | 200 122 | 132 652 | 204 393 | 142 441 |
Newsweek Polska | 189 987 | 114 404 | 184 404 | 103 983 |
Wprost | 170 685 | 106 827 | 170 744 | 91 391 |
Gazeta Polska | 95 022 | 63 579 | 87 920 | 50 728 |
Przekrój | 85 000 | 47 262 | 84 997 | 43 447 |
Przewodnik Katolicki | 40 010 | 27 838 | 40 011 | 30 369 |
Przegląd | 68 100 | 24 270 | 68 100 | 22 410 |
Tygodnik Powszechny | 38 461 | 19 875 | 39 387 | 21 785 |
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w lipcu 2010 r. zanotowała wzrost o 13 proc. i sprzedała się w ilości 376 390 egz.
lipiec | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Tygodnik Angora | 519 395 | 376 390 | 466 464 | 334 027 |
Forum | 30 161 | 17 086 | 33 069 | 18 352 |
2010 | lipiec | czerwiec | ||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem |
Tygodnik Angora | 519 395 | 376 390 | 515 589 | 358 584 |
Forum | 30 161 | 17 086 | 30 147 | 16 994 |
Dołącz do dyskusji: "Gazeta Polska" w górę o 162 proc., pod rządami Lisa zyskuje "Wprost"