Gadu-Gadu 10 - nowa wersja komunikatora Gadu-Gadu (zdjęcia)
GG Network testuje od kilku dni nową wersję komunikatora Gadu-Gadu 10. Nowe GG udostępni wiele funkcjonalności serwisu społecznościowego.
GG 10 zaoferuje oprócz rozmów tekstowych, głosowych czy wideo m.in. gry online, rozbudowane awatary, lepsze wykorzystanie sieci kontaktów. W GG 10 znajdziemy też usługę obserwowania aktywności naszych znajomych (jeśli np. dodadzą nowe zdjęcie etc).
Ponadto będzie można przeglądać strony www z poziomu komunikatora, a także dostępne są pola wyszukiwania m.in. w serwisach: Google, Wikipedia czy YouTube.
W najbliższych miesiącach ukaże się też wersja GG 10 na Mac-a i Linuksa.
Zapisy na testy prowadzone są na www.GG10.pl.
Robert Stępowski: Czy uruchamianie funkcjonalności
podobnych do Naszek-Klasy, czy Facebooka doprowadzi do odebrania
użytkowników tym dwom serwisom?
Jarek Rybus, pełnomocnik zarządu GG Network SA: W GG 10
wprowadzamy usługi, które są rozszerzeniem komunikacji, umożliwiają
rozrywkę, poznawanie znajomych, edukację - zaspokajają wiele
potrzeb. To ludzkie codzienne oczekiwania i potrzeby. Jeśli chcą je
zaspokajać inne serwisy społecznościowe i są one zbieżne z tymi
potrzebami, to zapewne tak. Nie ukrywamy, że naszym celem jest
zagospodarowywanie jak najwięcej czasu, jaki spędza codziennie w
sieci polski internauta. Mamy nadzieję, że wiele ciekawych
rozwiązań wprowadzonych w GG 10 to sprawi.
O ile czasu więcej niż teraz z Państwa usług powinni
korzystać użytkownicy byście uznali swoją inwestycje za
udaną?
Trudno to określić. Na pewno jak wspomniałem chcemy maksymalizować
ten współczynnik. Będziemy obserwować, oceniać i wyciągać wnioski.
Jesteśmy od lat bezsprzecznym liderem w branży komunikatorów
internetowych, jak również w zakresie radia internetowego. Na
komunikatorze GG codziennie nasz użytkownik spędza około godziny
czasu - traktujemy to jako wyjście do dalszych aktywności w obrębie
sieci, ale wychodzących już dzięki GG10
poza samą aplikację.
Skończyliście ten projekt i zabieracie się za następny,
czy najpierw czekacie na efekty tego, by przekonać się, czy Wasza
strategia rozwoju jest właściwa?
To nie tak. GG 10
nie jest kolejnym produktem na półce, nie podchodzimy do niego tak,
jako kolejnej pozycji na liście. Rozwój GG to część konsekwentnej
strategii. Jesteśmy jej wierni i sukcesywnie rozwijamy całą sieć GG
Network, oferując dzisiaj znacznie więcej niż komunikator, niż same
rozmowy. Komunikator jest częścią całości, zintegrowanej i
przenikającej się. Aby to zrozumieć, należałoby prześledzić rozwój
naszej firmy przez ostatnie lata - nie tutaj jednak zapewne na to
miejsce. W skrócie: po wydaniu GG 10 jako wersji stabilnej
rozwijamy ją nadal, jak i całą sieć GG, oferując każdemu
internaucie duży wybór tego, co i jak chce w danej chwili robić w
sieci.
Reklamodawcy chętnie inwestują w niestandardowe
rozwiązania przy użyciu Państwa narzędzi, czy też wciąż trzeba ich
przekonywać, edukować i tłumaczyć, że warto, a taka kampania wcale
nie musi być mniej efektywna niż kampania w TV?
GG to
niemal standard w mediaplanach. Wiele kampanii internetowych
zawiera w sobie emisję w sieci GG. Dlaczego? Zasięg i skuteczność.
W ciągu krótkiego czasu możemy dotrzeć do milionów osób - przy czym
co najważniejsze, w odróżnieniu od portali i stron www, banery i
reklamy nie znikają, a są dobrze eksponowane w oknie rozmowy czy na
liście kontaktów GG. M.in. stąd siła GG i w zasięgu. Edukowaliśmy
pod tym kątem rynek reklamowy, rozwijaliśmy go i nadal to
robimy.
Wracając jednak do meritum, to obecnie dzięki zbudowanej sieci
różnych usług GG Network, o których mówiłem wcześniej, jesteśmy w
stanie zorganizować dla reklamodawcy działania niestandardowe
wykorzystujący social media i wiele innych narzędzi. Niedawno
właśnie w ramach Biura Reklamy GG Network S.A. powstał specjalny
zespół nazwany GG Power Team, to specjaliści, którzy są w stanie
taki "power" zapewnić.
Jak Państwa zdaniem będzie wyglądał rynek serwisów
społecznościowych w 2011-2012 roku (kiedy zdaniem analityków, znów
będziemy mieli dynamiczne wzrosty z przychodów reklamowych) i jaką
pozycję na tym rynku może mieć GG Network?
Obserwując nasze działania, można powiedzieć, że właśnie do tego
się szykujemy, aby teraz, w dynamicznej sytuacji rynkowej,
rozszerzać sieć GG, budować pozycje, zasięgi, wprowadzać nowe
usługi i rozwiązania.
Mając długoletnie cenne know-how, wsparcie Naspers Ltd (należymy do
tej grupy), przynależność do grupy Allegro, Bankier.pl i wielu
serwisów światowych (w ramach Naspers) jesteśmy zdeterminowani na
sukces. Konkurencja tylko nas mobilizuje.
Dołącz do dyskusji: Gadu-Gadu 10 - nowa wersja komunikatora Gadu-Gadu (zdjęcia)