Frisco z 294 mln zł wpływów, sprzedaż w Warszawie 16 proc. w górę
W ub.r. internetowy supermarket Frisco, należący do grupy Eurocash, zanotował 294 mln zł przychodów sprzedażowych. W Warszawie, stanowiącym największy rynek platformy, sprzedaż w ujęciu porównywalnym zwiększyła się o 16 proc.
Frisco w Warszawie działa od paru lat. Grupa Eurocash nie ujawniła, ile w ub.r. wyniosły wpływy platformy w tym mieście.
Jesienią 2020 roku Frisco zaczęło ekspansję do kolejnych dużych ośrodków miejskich. W październiku 2020 roku platforma pojawiła się we Wrocławiu, w kwietniu ub.r. w Poznaniu, we wrześniu - w Krakowie, a w czwartym kwartale ub.r. - w Trójmieście, Katowicach, Myślenicach i Sosnowcu.
W sprawozdaniu Paweł Surówka, od stycznia br. prezes Eurocashu, podkreślił, że w ramach holdingu w ub.r. szczególnie dobrze radziły sobie Frisco i działalność franczyzowa. - Największy supermarket internetowy w Polsce, który po raz kolejny okazał się idealnym modelem dla świata po pandemii - podkreślił.
W ramach holdingu Frisco należy do pionu Projekty obejmującego też sieć sklepów kosmetycznych Kontigo, sieć marketów alkoholowych Duży Ben, abc na Kołach i kilka innych formatów handlowych.
Większa strata w związku z inwestycjami
W całym ub.r. przychody segmentu Projekty zwiększyły się rok do roku z 300,41 do 532,83 mln zł, m.in. dzięki włączeniu do bilansu Frisco (56 proc. jego akcji Eurocash kupił od funduszy MCI w połowie 2020 roku za 132,5 mln zł).
Całoroczna strata EBITDA segmentu pogłębiła się z 33,07 do 44,15 mln zł. - Negatywny wpływ na wyniki miały dalsze koszty ekspansji sieci sprzedażowych w segmencie - zaznaczono w sprawozdaniu grupy Eurocash. Liczba sklepów Duży Ben poszła w górę w ub.r. ze 129 do 204.
Tylko w czwartym kwartale ub.r. wpływy pionu Projekty zwiększyły się rok do roku ze 117,71 do 163,24 mln zł, strata EBITDA - z 8,37 do 9,91 mln zł, a strata operacyjna - z 21,07 do 41,68 mln zł.
Wydatki inwestycyjne w pionie Projekty prawie się podwoiły, rosnąc z 23,35 do 40,6 mln zł.
Cała grupa Eurocash w ub.r. zanotowała wzrost przychodów z 25,4 do 26,28 mld zł i spadek wyniku netto z 49,36 mln zł zysku do 99,34 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: Frisco z 294 mln zł wpływów, sprzedaż w Warszawie 16 proc. w górę