SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Finał “Plebanii” obejrzało 3,6 mln widzów, 555 mln z reklam

W zeszły piątek TVP 1 po ponad 11 latach zakończyła emisję “Plebanii”. Ostatni odcinek obejrzało 3,6 mln widzów. Największą popularnością serial cieszył się w latach 2002-2004, gdy przyciągał codziennie 5,5 mln osób. W ciągu 11 lat z reklam przyniósł 555 mln zł.

Telenowela “Plebania” nadawana była w TVP 1 od października 2000 roku, wówczas tylko dwa razy w tygodniu. W pierwszym roku emisji oglądało ją 4,95 mln widzów, przy udziale na poziomie 45,30 proc. w grupie 4+ i w 42,61 proc. w 16-49. Największą popularnością serial cieszył się w sezonach 2002/2003 i 2003/2004, gdy średnia widownia wynosiła ok. 5,5 mln osób, a serial przyciągał co drugą osobę, która miała włączony telewizor w czasie jego nadawania - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

W kolejnych latach emisja telenoweli rozrosła się aż do pięciu odcinków w tygodniu, ale widownia serialu spadała. W ostatnim sezonie, trwającym od września ub.r. do stycznia 2011 roku, “Plebanię” śledziło codziennie przeciętnie 2,75 mln osób, co dawało Jedynce odpowiednio 24,78 proc. i 15,63 proc.

Okres emisji Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
10-2000 - 06-2001 4 949 691 45,30% 42,61%
09-2001 - 06-2002 4 406 357 43,18% 38,92%
09-2002 - 06-2003 5 482 284 48,27% 43,92%
09-2003 - 06-2004 5 457 221 48,89% 42,80%
09-2004 - 06-2005 4 406 786 42,00% 36,02%
09-2005 - 06-2006 3 845 557 31,68% 26,68%
09-2006 - 06-2007 4 158 855 33,88% 28,89%
09-2007 - 06-2008 3 835 759 32,05% 25,05%
09-2008 - 06-2009 3 756 254 30,56% 22,95%
09-2009 - 06-2010 3 342 483 27,68% 18,71%
09-2010 - 06-2011 2 780 869 26,87% 18,43%
09-2011 - 01-2012 2 745 732 24,78% 15,63%


Najpopularniejsze odcinki “Plebanii” w historii osiągały grubo ponad 7 mln widzów - najwięcej osób (aż 7,9 mln) śledziło odcinek nadany 24 stycznia 2004 roku
. Z kolei ostatni, 1829 epizod serialu, pokazany w piątek 27 stycznia br. przyciągnął przed ekrany 3,59 mln oglądających, a jego udział wyniósł 27,61 proc. w grupie 4+ i 18,93 proc. w 16-49. 

TOP10 Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
24-01-2004 7 861 954 55,81% 48,36%
30-10-2002 7 643 418 56,12% 56,08%
10-01-2003 7 609 769 56,05% 53,09%
03-01-2004 7 594 349 52,04% 45,24%
07-02-2004 7 581 088 55,33% 51,10%
09-01-2003 7 553 469 53,56% 51,02%
12-01-2002 7 534 708 53,45% 47,22%
04-01-2003 7 405 430 49,07% 42,82%
30-01-2003 7 381 902 54,19% 49,57%
27-12-2002 7 381 782 53,14% 49,16%


Wpływy reklamowe z wszystkich wyemitowanych przez 11 i pól roku odcinków telenoweli wyniosły 555 mln zł
(dane cennikowe netto, bez rabatów).

>>> TVP 1 wiosną bez “Rancza”?

Z danych telemetrycznych wynika, że serial w ostatnim sezonie śledziły głównie kobiety, widzowie po 50. roku życia (stanowili 75 proc. wszystkich oglądających), mieszkańcy wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

    ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 38,12% 79
Kobiety 61,88% 119
Wiek  4-9 1,49% 25
 10-15 1,60% 24
16 - 19 1,17% 21
20 - 24 1,85% 24
25 - 29 2,76% 31
30 - 34 3,21% 39
35 - 39 3,83% 52
40 - 44 3,89% 60
45 - 49 5,63% 82
50 - 54 9,16% 114
55 - 59 11,52% 148
60 53,89% 266
Wlk. miasta Wieś 42,04% 107
< 50 tys. 23,69% 99
50-100 tys. 9,76% 114
100-200 tys. 6,32% 79
> 200 tys. 18,19% 89
Zawód Top management 5,25% 59
Pracownicy średniego szczebla 8,17% 54
Pracownicy fizyczni i rolnicy 14,18% 72
Emeryci 61,76% 241
Inni 10,65% 35
Wykształcenie Podstawowe 55,21% 125
Średnie 31,74% 105
Wyższe 9,96% 77
Inne 3,10% 24


“Plebania” poruszała problemy rodzinne, religijne i społeczne mieszkańców wsi Tulczyn w której do 2009 roku w większości rozgrywała się akcja, potem została przeniesiona do miasta Hrubielów. W serialu grali m.in. Włodzimierz Matuszak, Katarzyna Łaniewska, Bernadetta Machała-Krzemińska, Małgorzata Teodorska czy Agnieszka Włodarczyk. Producentem wykonawczym telenoweli była spółka Besta Film.

Od 30 stycznia br. w miejsce “Plebanii” dni powszednie o 17.30 nadawana jest “Galeria”, nowa telenowela opowiadająca o pracownikach i klientach galerii handlowej we Wrocławiu. Produkuje ją ATM Grupa (dowiedz się więcej).

Dołącz do dyskusji: Finał “Plebanii” obejrzało 3,6 mln widzów, 555 mln z reklam

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
dzięki za artykuł,o który prosiłem:)
właśnie o taki mi chodziło:)
0 0
odpowiedź
User
pinokio
chwala ci boze ,ze nie wytrzymales i natchnales tvp,aby skonczyla z ta chala.
0 0
odpowiedź
User
Jaro
Szkoda "Plebanii" to był najlepszy serial w TVP,ten nowy serial "Galeria" to straszny chłam oglądałem dziś pierwszy odcinek i dla mnie był to odcinek ostatni, więcej tej tandety nie będę oglądał.
0 0
odpowiedź