Ferrero, Kino Świat i Unilever dużo więcej na reklamy - w dół Orange Polska (TOP10)
W okresie od stycznia do kwietnia br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów wzrosły rok do roku o blisko 9 proc. Największe wzrosty nakładów zanotowały Ferrero Polska, Kino Świat i Unilever Polska, a mniej niż rok wcześniej wydał Orange Polska.
Dane Kantar Media przygotowane dla Wirtualnemedia.pl wskazują, że media pozainternetowe w okresie od stycznia do kwietnia br. zwiększyły wpływy z reklam o 8,9 proc. (w porównaniu z tym samym okresem ub.r.), do 9,8 mld zł (wg danych cennikowych netto bez rabatów).
Liderem wydatków wciąż pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z inwestycjami w wysokości 628,8 mln zł – o 6,3 proc. wyższymi niż przed rokiem.
Drugim pod względem nakładów promocyjnych marketerem jest dystrybutor filmowy Kino Świat, który wydał w mediach pozainternetowych 256,4 mln zł, czyli 29,5 proc. więcej rok do roku. Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do operatora komórkowego Orange Polska, który zachował miejsce w ścisłej czołówce mimo ograniczenia wydatków o 4,3 proc., do 185,2 mln zł.
Reklamodawcą, który w omawianym okresie w największym stopniu zwiększył wydatki reklamowe jest Ferrero Polska, właściciel m.in. marki Kinder i Rafello. Reklamy tego marketera warte były w tym roku 137,8 mln zł, czyli 40,4 proc. więcej niż rok wcześniej. O 27,4 proc. wzrosły wydatki na reklamę Unilever Polska - do 172,2 mln zł.
Można przypuszczać, że ten ostatni marketer utrzyma poziom wydatków reklamowych w najbliższym czasie - właśnie wprowadza na polski rynek markę środków piorących Surf.
O 19,7 proc. nakłady na promocje swoich produktów zwiększyła też firma Nestle Polska (właściciel m.in. marki Winiary) i wydała w tradycyjnych mediach 128 mln zł. Aktualnie firma prowadzi akcję „Nestle porusza Polskę”, której ambasadorem jest Zbigniew Bródka.
16,1 proc. więcej zarobiły media na reklamach USP Zdrowie (producent m.in. Apapu i Ibupromu) - 128,7 mln zł, a na reklamach P4, operatora sieci Play - 14,7 proc. więcej (124,2 mln zł). Procter&Gamble Polska wydał w omawianym okresie 5,3 proc. więcej (126,8 mln zł), a Lidl Polska - 5 proc. więcej (163,6 mln zł).
Najwięksi reklamodawcy w mediach tradycyjnych |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-IV 2015 |
I-IV 2016 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
591 523 968 zł |
628 758 058 zł |
6,3 |
KINO ŚWIAT |
198 083 533 zł |
256 422 073 zł |
29,5 |
ORANGE POLSKA |
193 371 546 zł |
185 153 186 zł |
-4,3 |
UNILEVER POLSKA |
135 203 009 zł |
172 240 375 zł |
27,4 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE |
155 844 565 zł |
163 619 843 zł |
5 |
FERRERO POLSKA |
98 161 367 zł |
137 833 833 zł |
40,4 |
USP ZDROWIE |
110 807 849 zł |
128 678 919 zł |
16,1 |
NESTLE POLSKA |
106 993 584 zł |
128 019 103 zł |
19,7 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
120 441 455 zł |
126 832 299 zł |
5,3 |
P4 |
108 359 121 zł |
124 236 655 zł |
14,7 |
razem |
8 967 218 165 zł |
9 762 089 837 zł |
8,9 |
Dołącz do dyskusji: Ferrero, Kino Świat i Unilever dużo więcej na reklamy - w dół Orange Polska (TOP10)