Eska TV wyprzedziła Polo TV, Viva ostro w dół
W sierpniu br. nowym liderem oglądalności wśród stacji muzycznych została Eska TV, spychając na drugie miejsce Polo TV i notując największy wzrost w zestawieniu. Na przeciwnym biegunie znalazła się Viva Polska.
Oba czołowe miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział awansującej na pierwszą pozycję w rynku telewizyjnym Eski TV w sierpniu 2013 roku wyniósł 0,98 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on najbardziej w zestawieniu, bowiem o 96,2 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Z kolei z pozycji lidera na drugie miejsce spadł kanał Polo TV, którego udział jednak zwiększył się o 61 proc. i ostatecznie wyniósł 0,96 proc.
Na ostatnią pozycję podium z miejsca czwartego awansował kanał 4fun.tv. Jego udział w analizowanym okresie zmalał jednak o 21,3 proc. do poziomu 0,31 proc.
Natomiast z miejsca trzeciego na czwarte spadła Viva Polska. W zeszłym miesiącu jej wynik wyniósł 0,29 proc., po spadku o 35,4 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> „Miłość na bogato” hitem w internecie, a nie na Vivie
Na ósmej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w badanym miesiącu wyniósł 0,04 proc.
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera w sierpniu br. zajęło MTV Polska, którego udział po wzroście o 1,4 proc. wyniósł 0,14 proc.
Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to nieco ponad 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br.
Trzeba też dodać, że zasięg techniczny AXN Spin wynosi ok. 13,9 proc. gospodarstw domowych i jest znacznie mniejszy od zasięgu MTV Polska (ok. 50,6 proc.).
sierpień |
wszyscy 4+ |
|||
2012 |
2013 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Eska TV |
26 026 |
0,498 |
51 507 |
0,977 |
Polo TV |
31 104 |
0,595 |
50 516 |
0,958 |
4fun.tv |
20 662 |
0,395 |
16 419 |
0,311 |
VIVA Polska |
23 316 |
0,446 |
15 202 |
0,288 |
ITV |
4 127 |
0,079 |
5 479 |
0,104 |
TV.DISCO |
5 042 |
0,097 |
3 533 |
0,067 |
VH 1 |
3 161 |
0,061 |
2 409 |
0,046 |
Stars.tv |
0 |
0,000 |
2 083 |
0,040 |
Rebel.tv |
1 203 |
0,023 |
1 943 |
0,037 |
Kino Polska Muzyka |
1 683 |
0,032 |
1 296 |
0,025 |
Wirtualnemedia.pl |
||||
MTV Polska |
7 411 |
0,142 |
7 593 |
0,144 |
AXN Spin |
- |
- |
595 |
0,011 |
Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat liderem w sierpniu br. była stacja Eska TV, której udział wzrósł tutaj o 86,5 proc. do poziomu 2,86 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,44 proc. udziału, do góry o 49,6 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do kanału 4fun.tv (1,08 proc., - 3,5 proc.).
Największym wzrostem w tym ujęciu (aż o 117,9 proc.) pochwalić się mógł kanał Rebel.tv. Z kolei najwięcej straciła stacja VH1 - było to 47,9 proc.
sierień |
wszyscy 13-29 |
|||
2012 |
2013 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Eska TV |
12 507 |
1,533 |
20 907 |
2,859 |
Polo TV |
7 844 |
0,961 |
10 517 |
1,438 |
4fun.tv |
9 094 |
1,115 |
7 866 |
1,076 |
VIVA Polska |
9 894 |
1,213 |
6 833 |
0,935 |
TV.DISCO |
1 356 |
0,166 |
953 |
0,130 |
ITV |
927 |
0,114 |
851 |
0,116 |
VH 1 |
990 |
0,121 |
461 |
0,063 |
Rebel.tv |
232 |
0,028 |
444 |
0,061 |
Stars.tv |
0 |
0,000 |
259 |
0,035 |
Kino Polska Muzyka |
72 |
0,009 |
57 |
0,008 |
Wirtualnemedia.pl |
||||
MTV Polska |
3 708 |
0,455 |
4 049 |
0,554 |
AXN Spin |
- |
- |
123 |
0,017 |
Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w sierpniu 2013 roku był program „Weekend ze Szwecją”, który na antenie Polo TV obejrzało 284 tys. widzów. Ogółem pozycje z tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły wszystkie miejsca.
Raport top programów |
wszyscy 4+ |
||
Program |
Stacja |
AMR |
SHR % |
WEEKEND ZE SZWECJA /PROG.MUZ.POL./ |
Polo TV |
284 469 |
3,51 |
WEEKEND Z ROXETTE /PROG.MUZ.POL./ |
Polo TV |
215 420 |
3,94 |
WEEKEND Z DISCOTEX /PROGR.MUZ.POL./ |
Polo TV |
183 888 |
2,19 |
DISCO RELAX |
Polo TV |
178 330 |
2,40 |
VIDEO MIX /PROG.MUZ.POL./ |
Polo TV |
173 289 |
2,46 |
DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2013 /RELACJA/ |
Polo TV |
173 099 |
2,48 |
DISCO POLO HIT WSZECHCZASOW /PROG.MUZ/ |
Polo TV |
172 346 |
2,22 |
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/ |
Polo TV |
165 144 |
1,65 |
WEEKEND Z NEW ROMANTIC /PROG.MUZ.POL/ |
Polo TV |
155 984 |
2,54 |
OSTRODA 2013 XVIII OGOLNOPOLSKI FESTIWAL MUZYKI TANECZNEJ |
Polo TV |
155 019 |
2,11 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Eska TV wyprzedziła Polo TV, Viva ostro w dół