SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Eska.pl przed PolskieRadio.pl i RMF24.pl na czele serwisów radiowych, mocno w górę RadioZET.pl (TOP15)

Wśród serwisów stacji i nadawców radiowych najwięcej użytkowników i odsłon mają Eska.pl, PolskieRadio.pl i RMF24.pl, a na najdłużej internautów przyciągają RMFon.pl i Open.fm. W ciągu roku bardzo duży wzrost odwiedzalności zanotowało RadioZET.pl.

W maju br. Eskę.pl (ZPR Media) odwiedziło 2,45 mln użytkowników (czyli 9,85 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 15,92 mln odsłon (w tym 4,84 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał ze strony średnio przez 35 minut i 19 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest wyraźnym liderem pod względem liczby użytkowników - wyprzedził PolskieRadio.pl o 744,3 tys., a RMF24.pl (Grupa RMF) i RadioZET.pl (Eurozet) o ponad milion. Natomiast najwięcej odsłon zanotował RMF24.pl - 16,49 mln, o 567,4 tys. więcej niż Eska.pl i o 1,19 mln więcej niż PolskieRadio.pl.

Z kolei zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania osiągają serwisy pełniące funkcję playerów radiowych: pozwalające słuchać różnych stacji i nagrań audycji (co internauci najczęściej robią w tle innych aktywności w internecie), natomiast niezawierające wielu tekstów czy innych treści. I tak z RMFon.pl (Grupa RMF) przeciętny użytkownik korzystał w maju przez 25 godzin i 43:39 minuty, a z Open.fm (pod koniec maja razem z PolskąStacją.pl przejęty od Grupy Allegro przez Grupę Wirtualna Polska) - 15 godzin i 48:05 minuty. EskaGO.pl (ZPR Media) zanotowała 7 godzin i 19:03 minuty średniego czasu, a Tuba.pl (Grupa Gazeta.pl) - 4 godziny i 13:35 minut.

Z drugiej strony w rankingu znalazło się kilka serwisów o profilu informacyjnym, na czele z RMF24.pl z 1,35 mln użytkowników i 16,49 mln odsłon i TOKFM.pl (Grupa Gazeta.pl) z 970,2 tys. użytkowników i 7,95 mln odsłon. W połowie lipca do tej grupy dołączyła Eskainfo.pl z wiadomościami lokalnymi.

Polskie Radio materiały ze wszystkich swoich anten udostępnia w jednym serwisie, natomiast nadawcy komercyjni mają po kilka serwisów dotyczących różnych rozgłośni i typów treści. W zestawieniu są cztery strony Grupy RMF (RMF24.pl, RMF.FM, RMFon.pl, RMFmaxxx.pl), dwie Eurozetu (RadioZET.pl i Antyradio.pl), dwie Grupy Radiowej Agory, wchodzące w skład Grupy Gazeta.pl (TOKFM.pl i Tuba.pl) oraz trzy Grupy Radiowej Time należącej do ZPR Media (Eska.pl, EskaGO.pl, EskaRock.pl).

TOP15 serwisów stacji i nadawców radiowych w maju 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

eska.pl

2 449 442

15 925 826

4 838 054

00:35:19

9,85%

polskieradio.pl

1 705 162

15 304 112

2 603 419

00:08:55

6,86%

rmf24.pl

1 347 316

16 493 276

6 346 736

00:07:42

5,42%

radiozet.pl

1 236 134

9 557 359

1 830 684

03:39:14

4,97%

tokfm.pl

970 216

7 947 631

1 463 330

00:10:34

3,90%

rmf.fm

878 656

5 823 905

1 118 272

00:15:00

3,54%

rmfon.pl

718 811

9 500 785

296 398

25:43:39

2,89%

eskago.pl

637 057

4 309 885

403 957

07:19:03

2,56%

tuba.pl

543 855

4 426 231

149 577

04:13:35

2,19%

open.fm

530 015

12 951 828

33 562

15:48:05

2,13%

rmfmaxxx.pl

388 804

2 964 859

473 443

00:05:46

1,56%

eskarock.pl

297 428

909 084

247 137

00:09:44

1,20%

polskastacja.pl

268 548

2 262 406

6 926

00:03:38

1,08%

antyradio.pl

227 881

2 063 151

360 580

03:38:39

0,92%

radiomaryja.pl

172 975

-

-

-

0,70%


W skali roku zasięg Eski.pl zmalał o 18,3 proc. - z 12,06 proc. do 9,85 proc., a liczba jego użytkowników o 6,2 proc. - z 2,61 mln do 2,45 mln. Natomiast liczba odsłon serwisu zmniejszyła się o 4 mln, czyli 20 proc.

Od wyników Megapanelu z maja to zasięg jest zdecydowanie bardziej miarodajnym wskaźnikiem zmian odwiedzalności niż liczba użytkowników, ponieważ statystyki z tego miesiąca po raz pierwszy oparto na zaktualizowanych danych z NetTracka o ogólnej liczbie polskich internautów, która zwiększyła się z 21,66 mln do 24,85 mln. W konsekwencji wszystkie serwisy z miesiąca na miesiąc zanotowały wzrosty liczby użytkowników o kilkanaście procent (zobacz szczegóły). Przełożyło się to też na zmiany średniego czasu korzystania przez użytkownika.

W praktyce oznacza to, że procentowo większy jest wzrost liczby użytkowników niż zasięgu, a w przypadku spadku - wyraźniejszy spadek zasięgu niż liczby użytkowników. Przykładowo Polskieradio.pl zyskało 537,6 proc. użytkowników (26 proc. w górę), a jego zasięg zwiększył się o 27,2 proc. (z 5,39 proc. do 6,86 proc.), natomiast Eskarock.pl straciła 61,3 tys. użytkowników (17,1 proc. w dół) przy spadku zasięgu o 27,7 proc. Kilka serwisów (RMFon.pl, EskaGO.pl i RMFmaxxx.pl) mimo niewielkich wzrostów liczby użytkowników zanotowało spadki zasięgu.

Bardzo dużo zyskało w skali roku RadioZET.pl. Liczba użytkowników wzrosła o 732,3 tys. (czyli o 145,4 proc.), zasięg - z 2,33 proc. do 4,97 proc. (czyli o 113,3 proc.), a liczba odsłon - o 3,74 mln (64,3 proc. w górę). Polskieradio.pl przy podanym wyżej wzroście zasięgu zanotowało o 2,37 mln odsłon więcej niż przed rokiem (18,3 proc. w górę), a RMF24.pl przy niewielkim wzroście zasięgu (o 3,2 proc.) miało o 6,3 mln odsłon więcej (61,8 proc. w górę), a Open.fm przy zasięgu o 8,1 proc. wyższym - prawie trzy razy więcej odsłon (wzrost z 4,4 mln do 12,95 mln).

Z kolei RMFon.pl zanotowała spadek zasięgu o 3 proc. (z 2,98 proc. do 2,89 proc.) i liczby odsłon o milion (to 9,5 proc. w dół). EskaGO.pl straciła 8,9 proc. zasięgu (spadek z 2,81 proc. do 2,56 proc.) i 1,79 mln odsłon (29,4 proc. w dół), a PolskaStacja.pl - 28 proc. zasięgu i 1,12 mln odsłon (33,1 proc. w dół).

Dołącz do dyskusji: Eska.pl przed PolskieRadio.pl i RMF24.pl na czele serwisów radiowych, mocno w górę RadioZET.pl (TOP15)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mradar
polskieradio ma bardzo dobre serwisy w internecie, fajnie,że juz czesc audycji udostepni ado odsłuchu po wyemitowaniu jak np w Trojce program alternatywny czy PS.
Ciekawe czy regionalne serwisy polskiego radia jak np radia wroclaw kultura tez wliczaja sie "pod parasol" polskiego radia?
odpowiedź
User
Expert
Dobrze, ze Zetce udaje sie w internecie bo w eterze beznadzieja...
odpowiedź
User
MZ
Radio Wrocław Kultura to antena Radia Wrocław, która z dużym radiem raczej nie ma wiele wspólnego. To oddzielna spółka :)

polskieradio ma bardzo dobre serwisy w internecie, fajnie,że juz czesc audycji udostepni ado odsłuchu po wyemitowaniu jak np w Trojce program alternatywny czy PS.
Ciekawe czy regionalne serwisy polskiego radia jak np radia wroclaw kultura tez wliczaja sie "pod parasol" polskiego radia?
odpowiedź