SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Empik chce do 2023 roku uruchomić ponad 100 nowych salonów

Grupa Empik planuje w tym roku rozwój nowych, wyspecjalizowanych  konceptów oraz sklepów w mniejszych miejscowościach. Do 2023 roku chce zwiększyć liczbę salonów w całej Polsce do 370, z obecnych ponad 250.

Grupa Empik podsumowała ubiegły roku - sieć otworzyła 18 nowych salonów, a kolejnych dziesięć odnowiła. Dziesięć salonów otwartych w 2018 roku działa w modelu Future Store.

W tym roku zadebiutował również zupełnie nowy format Empiku, z myślą o mniejszych miastach (do 25 tys. mieszkańców). To sklepy o powierzchni od 120 m2 do 150 m2 (standardowy salon ma powierzchnię minimum 200m2). W ofercie klienci znajdą popularne kategorie produktów: książki, płyty, filmy, prasę, gry multimedialne, planszówki, zabawki edukacyjne, produkty papiernicze i kreatywne, a także bilety na różne wydarzenia.

Nowe koncepty Grupy Empik

Rok 2018 był też drugim rokiem funkcjonowania konceptu księgarni Mole Mole w stylu slow. Grupa planuje kolejne otwarcia księgarń pod żółtym szyldem także w przyszłym roku. Obecnie w całym kraju działa 38 takich księgarni.

W ubiegłym roku premierę miał też pilotażowy projekt Papiernik by Empik – czyli koncept małych sklepów z artykułami papierniczymi, szkolnymi, biurowymi i kreatywnymi wzbogacony o pozycje z list bestsellerów Empiku. W papierniku klienci znajdą także gry i zabawki.

 W ciągu 12 miesięcy otwarto 9 lokalizacji zarówno przy ulicach, jak i w mniejszych centrach handlowych m.in. w Warszawie, Legionowie, Gdańsku i Poznaniu. W 2019 roku test tego formatu będzie kontynuowany.

- Tempo ekspansji sieci stacjonarnej zostanie utrzymane w kolejnych latach - do 2023 roku planujemy zwiększyć liczbę salonów Empik do około 370 - mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik. I dodaje - Rok 2018 był dla nas bardzo udany również pod względem rozbudowy kanałów online oraz digital, z których przychody sięgają już 30%. Obok bardzo dynamicznego rozwoju Empik.com, w minionym roku postawiliśmy też na wzmocnienie modeli subskrypcyjnych oraz digitalowego ekosystemu Grupy. W ramach EmpikGO uruchomiliśmy pierwsze abonamenty, wystartował projekt Empik Bilety oraz poprzez nowo powstałą spółkę Empik Ventures zainwestowaliśmy w rozwiązanie do tzw. event discovery - aplikację Going - dodaje szefowa Grupy Empik.

Grupa Empik to największa sieć sprzedaży produktów kultury i rozrywki w Polsce i lider w kategoriach wydawniczych (książka, muzyka, film).

Dołącz do dyskusji: Empik chce do 2023 roku uruchomić ponad 100 nowych salonów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mały wydawca
Kiedy szanowna firma zacznie płacić faktury w terminie? Rynek nie kończy się Znaku i spółce czy innym Macu...
0 0
odpowiedź